A CATL hozzájárulhat a hazai akkumulátoripar fejlődéséhez és dinamikus növekedéséhez.


Az utolsó években a magyar akkumulátorgyártás, amely a gazdaság egyik húzóágazataként tündökölt, mély válságba sodródott. Jelen pillanatban a debreceni CATL-gyár 2025-ös üzembe helyezése tűnik az egyetlen reménysugárnak a helyzet javítására. Eközben az SK komáromi és iváncsai gyáraiban több ezer munkavállaló elbocsátása történt, ami komoly aggodalmakat vet fel. A hatóságok most alaposan megvizsgálják, hogy ezek a lépések megfeleltek-e a jogszabályoknak.

A villamos berendezések gyártása, beleértve az akkumulátoripart is, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint januárban a feldolgozóipari alágazatok között a legnagyobb visszaesést tapasztalta. Ez a tendencia különösen aggasztó, hiszen 2020 és 2022 között éppen ez a szektor volt a magyar ipar motorja.

A globális kereslet csökkenése tovább nehezíti a helyzetet: 2024-re az elektromos járművekbe beépített akkumulátorok száma csupán 27 százalékkal emelkedett, szemben a 2023-as 38 százalékos növekedéssel. A dél-koreai SK Csoport ugyan 12 százalékos forgalomnövekedést tudhat magáénak, ám ez még mindig elmarad a kínai riválisok, mint a CATL (32 százalék) és a BYD (37,5 százalék) teljesítményétől. Ráadásul az európai gyártók továbbra is kívül rekednek a globális élvonalban, mivel a nagy reményekkel indult svéd Northvolt csődöt jelentett Svédországban.

Örömteli fejlemény, hogy az elektromos járművek értékesítése Európában 2025 januárjában 34%-kal emelkedett, még akkor is, ha az autópiac általánosan egy kis visszaesést mutatott. Ez a tendencia bizakodásra adhat okot az akkumulátorgyártás újjáéledésével kapcsolatban, különösen, ha a CATL sikeresen elindítja debreceni gyárát. A kínai vállalat jelenleg a világ második legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő akkumulátorgyártója, így a magyarországi termelés elindítása kulcsszerepet játszhat a hazai ipar újjáépítésében - számol be róla a G7.

Related posts