A japán és a koreai gyártók egyetértésüket fejezték ki Trump irányvonala iránt -- Totalcar


Az amerikai export megőrzése érdekében a klasszikus ázsiai autógyártók mindent elkövetnek.

A Toyota és a Hyundai ugyan panaszkodik az Egyesült Államok elnökének új vámjaira, ám egy dologban Donald Trumphoz hasonlóan gondolkodnak: America First. Ez az esetükben azt jelenti, hogy megemelt tarifák ide vagy oda, nem mondanak le az észak-amerikai piacról - írta a Reuters.

Mindkét cégnek, akárcsak a Hondának vagy a Nissannak, messze a legfontosabb exportpiaca az Egyesült Államok. A Toyota és a Honda iparági becslések szerint árbevételüknek legalább 40 százalékát az USA-ban eladott autóik adják. Miután a kínai autóeladások a brutális hazai konkurencia miatt bezárulnak előttük, és Ázsiában, illetve a világ más részein a kínai "jövevényekkel" kell versenyezniük, a félig zárt amerikai piac jelentősége nagyobb, mint valaha.

A hibrid meghajtású autók piaca egyre inkább virágzik, különösen az Egyesült Államokban, és ez a trend különösen kedvez a nagyobb gyártóknak, mint például a Toyota, a Hyundai és a Kia. E vállalatok erős termékkínálata és jelentős tőkeereje lehetővé teszi számukra, hogy nyomást gyakoroljanak a gyengébb piaci szereplőkre, mint a Nissan vagy akár a Stellantis. A stratégiai előnyük abból is fakad, hogy képesek alacsonyabb árrést vállalni a vámok miatt, így több járművet értékesíthetnek, miközben a versenytársakat kiszorítják a piacról. Ezzel a módszerrel megőrizhetik nyereségüket, még ha a profitmargó csökken is.

Két, a Hyundai működését jól ismerő bennfentes és japán vállalati vezetők független forrásból tájékoztatták a Reuters hírügynökséget, hogy cégeik nem tervezik amerikai eladásaik csökkentését a vámok következtében. Bár a vámok jelentős problémákat okoznak számukra, ez nem befolyásolja az eladási stratégiájukat.

Az Egyesült Államok a Toyota legnagyobb exportpiaca, ahol 2024-ben 2,3 millió autót adtak el. A Lexus világszintű eladásainak több mint ötöde köszönhető a pénzes amerikai autósoknak. Az USA a japán autógyártó második legnagyobb piaca Japán után. A Hyundai profitjának 60 százaléka az amerikai eladásoknak köszönhető, miután ott többet kérhetnek autóikért, mint hazai piacukon.

Negyven évvel ezelőtt az Egyesült Államokban a dél-koreai autók olcsó "gagyiként" voltak elkönyvelve, de ez a megítélés mára gyökeresen megváltozott. Egy Hyundai-hoz közel álló forrás a Reutersnek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy nem áll szándékukban hagyni, hogy ez a siker elillanjon.

A hagyományos ázsiai gyártók eddig ügyesen kikerülték az áremelést az amerikai piacon, és a nagyobb szereplők továbbra is elkerülik ezt a "csúfságot". Inkább a piaci részesedésbővítésére fókuszálnak, hogy fenntartsák nyereségüket. Ezen kívül az új piaci körülmények kedvezhetnek az autóiparban zajló vállalati egyesüléseknek is.

A Toyota részesedése a Mazdában 5,1%, míg a Subaruban 21% körüli. E két márka esetében valószínű, hogy nagyobb mértékben támaszkodnak a pénzügyi erejükkel rendelkező anyacég támogatására. Emellett egy másik lehetőség a gyártási kapacitás bővítése az Egyesült Államok területén. Míg a Hyundai és a Kia autóik kétharmadát még mindig hazai gyáraikból exportálják az amerikai piacra, a Toyota esetében az ott eladott autók több mint 50%-át, összesen 1,3 millió járművet helyben készítettek el tavaly.

A Hyundai márciusban, a Fehér Ház falai között, Trump jelenlétében tette közzé ambiciózus terveit, amelyek szerint 21 milliárd dollárt kíván befektetni az Egyesült Államokban. A befektetés célja többek között egy új acélgyártó üzem létrehozása, amely jelentősen növelheti az amerikai autógyártási kapacitást, összesen 1,2 millió járműre. Az ázsiai vállalatok azonban tisztában vannak azzal, hogy az amerikai gyártás költségei a magasabb munkabérek miatt általában magasabbak.

A vállalatok számára kedvező helyzet alakult ki, mivel a kínai versenytársakkal nem kell foglalkozniuk. Joe Biden elnök döntése értelmében 100%-os importtarifát léptettek életbe a Kínában készült elektromos autók amerikai forgalmazására.

Összességében a Reuters értékelése szerint az új vámok elcsúfíthatják az ázsiai autógyártók számait, ami az év végén kellemetlen meglepetéseket okozhat tőzsdei befektetőiknek.

Related posts