A kapitány döntése nyomán az üzemanyagellátás leállítása történt a balesetet szenvedett indiai repülőgépen. -- Totalcar

Egy hónap telt el azóta, hogy az Air India 171-es járata felszállás közben hajtóerőt vesztett, majd a reptértől nem messze épületeknek csapódott. A balesetben 242-ből 241 utas és 19 földön tartózkodó személy vesztette életét. A hivatalos vizsgálat még zajlik, de az Indiai Légi Közlekedési Balesetvizsgáló Iroda (AAIB) által nyilvánosságra hozott előzetes jelentés szerint az üzemanyag-kapcsolók - amelyek az üzemanyag-ellátás megszakításáért felelősek - egyszerre váltottak zárt pozícióba. A kapcsolók átbillentése mechanikus védelmet élvez, így véletlen átkapcsolás szinte kizárt, írta az Index.
A Wall Street Journal a pilótafülke hangfelvételeiből arra következtet, hogy tényleg a kapitány zárhatta el az üzemanyagellátást, a felvételen a kapcsolók hangja is hallatszik. A másodpilóta ezt nem tudta megakadályozni, mivel mindkét kezével a gépet kellett irányítania. Ezután lehetett hallani azt a párbeszédet, amelyben a másodpilóta kérdőre vonja a kapitányt, hogy miért zárta el az üzemanyagot, aki ezt határozottan tagadta. A helyettes hiába próbálta újraindítani a hajtóműveket, már késő volt.
A jelenlegi hivatalos álláspont annyi, hogy az üzemanyag-ellátás leállítása manuálisan történt, a hangfelvételen hallottak még nem bizonyítják száz százalékig, hogy a kapitány volt és ha igen, miért.