A következő Dakarra most már ezzel a különleges Peugeot 605-tel vághatsz neki!
Első ránézésre talán emlékeztet Ari Vatanen ikonikus 405 T16-jára, de ez a sárga Peugeot versenyautó valójában egy különleges darab, amelyet a Párizs-Dakar rallyra terveztek. Bár sosem állt rajthoz a legendás megmérettetésen, a veteránok versenyén igazi stílusos résztvevővé válhat.
1987 és 1990 között a Peugeot dominálta a Párizs-Dakar-ralit, zsinórban négyszer nyerték meg a versenyt a legendás 205 és 405 T16 modellekkel. Eme sikerek mögött olyan világhírű pilóták álltak, mint Ari Vatanen és Juha Kankkunen, akik a volánnál ülve írták a motorsport történelmét. Külön említést érdemel egy ikonikus rövidfilm is, amelyet 1988-ban készítettek a Pikes Peak hegyi felfutón, ahol a 405 T16 és Vatanen tökéletes összhangban mutatták meg tudományukat. Most bemutatunk egy versenyautót, amely első ránézésre emlékeztet a 405 T16-ra, de ha jobban szemügyre vesszük, a részletek már nem illeszkednek a megszokott képbe.
A konstrukciót a Párizs-Dakar-rali szabályváltozásai keltették életre, amikor 1997-ben betiltották a turbós motorokat és a prototípus autókat. A szériának mégsem nevezhető 605-be ezért egy 4 literes V6-os szívómotor került, ötfokozatú manuális váltóval, felező fokozattal és persze állandó összkerékhajtással.
Az építmény létrehozásához a 205 és 405 T16 alkatrészeit integrálta, miközben a szabályok betartására ügyelve a tető és az ajtók a széria 605 modellből származtak. A motor pedig a Peugeot-Renault-Volvo együttműködés keretében a 3 literes egység növelt, 4 literes változata lett. Mivel a Peugeot már nem támogatta a projektet, az oroszlános embléma helyett a francia Leclerc áruházlánc logója került az autóra.
viszont egy-két tereprali-futamot nyertek vele, az utóbbi években pedig a veterán versenyautóknak szánt Dakar Classic mezőnyében tűnt fel. 2021-ben alaposan felújították, hogy nyugodt szívvel lehessen rajthoz állni vele egy versenyen, és most eladósorba került, 10 ezer dollár körüli áron lehet licitálni a sivatagi ritkaságra.