Búcsúzóul a legerősebb Golf egy még impozánsabb győri motort kap, amely fokozza teljesítményét és izgalmát.


A Volkswagen Golf R a konszern 2,5 literes, öthengeres motortechnikájával érkezik, ami valószínűleg az utolsó lehetőségünk a belső égésű motorral hajtott változat élvezetére, hiszen a Golf következő, kilencedik generációja várhatóan már teljesen elektromos hajtásra vált.

A Volkswagen méltóképpen köszönti a Golf R sorozat 25. évfordulóját: 2027-re a modell egy igazi motorsport-legendát kap, mégpedig az Audi RS3-ból ismert, többször is az Év Motorjának választott, öthengeres, turbós 2,5 TFSI erőforrást. Az új motor, akárcsak a Golf R jelenlegi EA888 változata, az Audi Hungaria győri üzemében készül majd.

Az erőforrás, amely 2008 óta készül Győrben, számos elismerést zsebelt be a kategóriájában. A motor 400 lóerős teljesítménye és 480 Newtonméteres forgatónyomatéka révén a világ legerősebb öthengeres szériamotorjának számít. Eleinte kizárólag az Audi modelljeiben volt elérhető, de a Cupra Formentor VZ5 is felvértezte magát ezzel a kiváló motorkonstrukcióval, és most a Golf R is sorra kerülhet, hogy élvezhesse ennek a lenyűgöző motornak az előnyeit.

Ehhez azonban néhány módosítást is el kell végezni a Golf R modellen, hiszen ez az erőforrás 25 kilogrammal nehezebb a négyhengeres motornál. Emiatt várhatóan még könnyebb felniket, viszont megerősített fékeket fog kapni a jármű. Az új motor befogadásához a felfüggesztésen is módosításokra lesz szükség a megnövekedett tömeg megtartása érdekében.

A 2026-tól életbe lépő Euro 7-es normák következtében elkerülhetetlenné válik a motorok bizonyos átalakítása. A várható módosítások között említést nyer egy korszerűsített részecskeszűrő, finomabb nitrogén-oxid-érzékelők, az optimalizált befecskendezési térképezés, valamint nagyobb cellasűrűségű katalizátorok bevezetése – számolt be róla az Autocar.

Az új Golf R minden bizonnyal nem lesz olcsó. A legutóbbi limitált kiadás, a Golf R333 Németországban 76.410 euróba került, míg még egy sima Golf R is 55.540 eurót kóstál. Mégis megérheti majd a 2,5 literes változatot vennie, akik a belső égésű motoros korszak legnagyobb teljesítményű Golfját keresik - a kilencedik generáció már elektromos hajtással érkezik.

A 2,5 literes TFSI motor számára is a búcsút jelentheti ez a modell, hiszen a károsanyag-kibocsátási normák szigorításával valószínűleg már nem lesz helye az évtized vége után érkező modellekben.

Related posts