Dollármilliós csalásba keveredett a könyvelő, ami komoly nehézségeket okozott a Macy's áruházláncnak.


Megmagyarázhatatlan okokból a Macy's áruházlánc könyvelője egyedül, éveken át szándékosan kozmetikázta a kiadási tételeket. Indítéka ismeretlen, munkáltatója azonban a csőd szélére került.

Az Amerikában népszerű patinás kereskedőház egyik elődjét 1851-ben alapították, Macy's néven, New York-i székhellyel pedig csaknem egy évszázada működik. A cégnek több mint hétszáz áruháza van, és több mint 85 ezer alkalmazottja, akik közül egyetlen vétett, de nagyon.

A legutóbbi vizsgálat során kiderült, hogy egy könyvelő csaknem három évig nem rögzítette kiadásként a szállítási költségek egy jelentős részét - számolt be a CNN.

Nem elhanyagolható tételről beszélünk: a kozmetikázás piaci értéke megközelíti a 151 millió dollárt, ami napjaink árfolyamán körülbelül 59 milliárd forintnak felel meg.

Az alkalmazott a feladott csomagok kézbesítési költségeinek nyomonkövetéséért felelt. A vizsgálat során kiderült, hogy tudatosan vezette a hibás tételeket, és így mérsékelte a kiadásokat.

Miután ez napvilágra került, a Macy's kénytelen volt néhány héttel eltolni a negyedéves eredményjelentését, hogy pontosan tisztázza a számadatokat.

Olyan intézkedéseket vezettünk be, amelyek arra irányulnak, hogy megakadályozzák a hasonló helyzetek újbóli előfordulását.

- Ezzel a lépéssel igyekezett enyhíteni a feszültséget Tony Spring vezérigazgató.

A vállalat megállapította, hogy a 2021 negyedik negyedévében és a 2024 harmadik negyedévében tapasztalt hibás könyvelés végső soron nem gyakorolt jelentős hatást a korábbi pénzügyi jelentésekre.

A Macy's ebben az időszakban összesen 4,36 milliárd dollárra rúgó szállítási költséget könyvelt el.

Ugyanakkor kérdéses, miért is manipulálta az alkalmazott a költségeket. A munkáltató nemrégiben csupán annyit árult el, hogy a beosztott már nem része a cégnek, de a részletek homályban maradtak: kirúgásról van szó, vagy önként távozott?

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a vállalat negyedéves bevételei is csökkentek, és 4,7 milliárd dollárra süllyedtek.

Az online rendelések csökkenését az áruházlánc az enyhe időjárásra vezeti vissza, amely jelentősen befolyásolja a vásárlói szokásokat. Ennek következtében például a télikabátok iránti kereslet meglehetősen visszaesett.

A több mint 150 éves hagyományokra épülő áruházlánc a nyári hónapokban leállította a magánbefektetőkkel folytatott akvizíciós és felvásárlási tárgyalásokat. E helyett úgy határozott, hogy saját, belső stratégiáját valósítja meg az átalakítás terén, amelynek következményeként több száz bolt bezárása várható.

Related posts