A munkahelyi elégedettség szempontjából a fizetés csupán az egyik tényező; valójában számos más aspektus is hozzájárul ahhoz, hogy hogyan érezzük magunkat a munkahelyünkön. Az értékelt környezet, a kollégák támogatása, a munka és a magánélet egyensúlya, v


A fizetés a legfontosabb munkavállalói igény, de sokan elégedetlenek a munkáltatójuk rugalmasságával is, legyen szó akár a munkaidőről, akár az otthoni munkavégzés lehetőségéről.

A magyarok háromnegyede szerint a munka fontos vagy nagyon fontos része az életének, de csak 55 százalék érzi magát elkötelezettnek a jelenlegi munkáltatója mellett - derül ki a Randstad 2024-es munkaerőpiaci felméréséből. Előbbi arány 7 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag, míg az elkötelezettségben némileg elmaradnak a magyar munkavállalók az európaiaktól. Látványos az egyes generációk hozzáállása közötti különbség: míg a legidősebbek közül ötből négyen életük fontos részének tartják a munkát, a Z generációs dolgozóknak már csak a kétharmada válaszolt így.

A magyar munkavállalók ambíciói nem tűnnek túlságosan nagyratörőnek, hiszen a megkérdezettek 51%-a vallotta magát ambiciózusnak – ez az arány szinte megegyezik az európai átlaggal, amely 52%-ra tehető. A régióban Lengyelország és Románia emelkedik ki e tekintetben, ahol a válaszadók 64, illetve 71%-a tekinti magát célratörőnek. Érdekes módon a fiatalabb, Z és Y generációs munkavállalók némileg ambiciózusabbak, mint az idősebbek, azonban ez nem csupán magyar jelenség. Sőt, hazánkban a generációk közötti különbség kisebb, mint Európa más országaiban.

A munkahelyválasztás során legfontosabb szempontokkal kapcsolatos felmérés eredményei nem okoznak meglepetést: a munkavállalók döntő többsége, egészen pontosan 95 százalékuk, kiemelt jelentőséget tulajdonít a fizetés mértékének. Ezen kívül legalább 90 százalék emelte ki a munkahelyi biztonságot, a munka és a magánélet harmonikus egyensúlyát, valamint az éves szabadság mennyiségét is, mint alapvető tényezőket. A rugalmas munkaidő lehetősége (83 százalék) és az egészségügyi juttatások (82 százalék) szintén sokak számára létfontosságúak. A különböző generációk között a prioritások terén nincs jelentős eltérés, azonban általánosságban elmondható, hogy az idősebb munkavállalók a juttatások szélesebb spektrumát fontosabbnak tartják, különösen az egészségügyi szolgáltatások esetében, ahol a különbség a legszembetűnőbb.

Related posts