Az Adidas véglegesen megválik az utolsó Yeezy cipőjétől.


Az Adidas szerdai bejelentése szerint értékesítették az utolsó pár Yeezy tornacipőt, amelyet a híres rapper és dizájner, Kanye West (Ye) közreműködésével hoztak létre. Ez a rendkívül sikeres és jövedelmező márka mostantól a múlté, ahogy az Adidas próbálja magát rehabilitálni a Ye antiszemita megnyilvánulásai nyomán kialakult reklámválság után – számolt be róla a New York Times.

Az Adidas még 2022-ben szakította meg a kapcsolatát Westtel, miután a férfi antiszemita megjegyzéseket tett közzé a közösségi médiában és más sértő kifejezéseket használt nyilvánosan. Az Adidas közölte, hogy az amerikai előadóművésszel való, közel egy évtizedes együttműködés megszüntetése abban az évben közel 250 millió eurójába került.

A rapper 2022-ben először bocsánatot kért a zsidó közösségtől, majd nem sokkal később visszavonta ezt a bocsánatkérést, amikor februárban a közösségi médiában olyan posztokat osztott meg, amelyekben nácinak vallotta magát. A szerződésbontásos botránya után, pár évvel később, most februárban újra megmutatta a legújabb bukását, amikor hasonlóan 2022-es kijelentéseihez, újra a nácizmusra utaló bejegyzéseket tett közzé, és nyíltan hódolt Adolf Hitlernek. Ráadásul nemrégiben a yeezy.com weboldalát is letiltották, miután West horogkeresztes pólókat kezdett árulni rajta.

2022 óta az Adidas által értékesített Yeezy-készlet jelentős bevételt generált, mintegy 50 millió eurót hozva a 2024 negyedik negyedévében. Ennek köszönhetően a vállalat összesített bevétele 5,97 milliárd euróra emelkedett, ami 24%-os növekedést jelent az előző évhez képest - derült ki az Adidas szerdai eredményjelentéséből.

A sportmárka azonban óvatosan fogalmazott a következő évi bevételével kapcsolatban, és a tavalyi 12 százalékról 10 százalékra csökkentette a 2025-re vonatkozó bevételnövekedési előrejelzését. Ez volt az első alkalom - közölte a vállalat -, hogy a kilátások nem tartalmazzák a Yeezy vonalból származó bevételt.

A szakítás Észak-Amerikában különösen érezhető volt, ahol a Grammy-díjas rapper divathatásai jelentősen befolyásolták a ruházati piacot. "Az észak-amerikai értékesítések 2%-kal estek vissza, ami kizárólag a Yeezy termékek drámai eladási csökkenésének tudható be" - nyilatkozta az Adidas, amely németországi központja Herzogenaurachban található.

Az Adidas CEO-ja, Bjørn Gulden ezzel összefüggésben elmondta, hogy a vállalat akár 500 munkahelyet is leépíthet a jövőben a székhelyén, hogy a döntéshozatalt a világ különböző pontjain lévő irodáiba helyezze át. "Csökkentenünk kell a komplexitást" - mondta, hozzátéve, hogy kevés értelme van annak, hogy a németországi alkalmazottak döntsenek arról, hogy mire van szükség a külföldi piacokon.

Gulden emellett arról is beszélt szerdán, hogy az utolsó Yeezy eladása után, a vállalat új hírességekkel való együttműködésekkel és más népszerű sneaker termékeivel, mint például a nemrég megújult Sambával szeretne túllépni a Yeezy-botrányon.

"A számos kihívás ellenére ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy 2025-ben számtalan izgalmas élmény áll előttünk" - osztotta meg véleményét Gulden.

Related posts