A Gazdasági Versenyhivatal eljárást kezdeményezett a Booking.com ellen.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást kezdeményezett a Booking.com B.V. ellen. A nemzeti versenyhatóság gyanúja szerint a holland multinacionális cég nem tartotta be a szakmai gondosság elvárásait, amikor egyes szolgáltatásainak árazásáról tájékoztatott, továbbá a Genius programjával kapcsolatban is megtévesztette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) állásfoglalása szerint a Booking.com nem teljesíti a szakmai gondosság követelményeit, mivel nem garantálja a kiszámíthatóságot és a megbízhatóságot a szolgáltatásaik árazásával kapcsolatban. A problémát az jelenti, hogy a díjak mobiltelefonon és asztali számítógépen eltérhetnek egymástól, habár a kínált szolgáltatások tartalmában nincs eltérés. Továbbá, a GVH aggasztónak találta a cég kommunikációját, amely a Genius program különböző szintjein elérhető kedvezményekre vonatkozik, és azt valószínűsíti, hogy ez megtévesztő jellegű lehet.
A kutatások alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a Booking 2022. január 1-jétől várhatóan félrevezető információkat közöl a magyar fogyasztókkal. Ezáltal olyan döntések meghozatalára ösztönözheti őket, amelyeket egyébként nem biztos, hogy választanának, és ezzel akár plusz költségeket is rónak rájuk.
A versenyfelügyeleti eljárás megkezdése nem jelenti automatikusan azt, hogy a vállalkozás jogsértést követett el. Az eljárás lebonyolítására rendelkezésre álló időszak három hónap, amely indokolt körülmények között két alkalommal, maximum két-két hónappal meghosszabbítható.
A Bookingot már korábban is vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal, hiszen a vállalat eddig összesen körülbelül 3 milliárd forintnyi bírságot volt kénytelen megfizetni különféle jogsértések következtében.