Filmsztárok, akik a vásznon túli világban is megmutatták, hogy igazi autóversenyzők – nem csupán a filmek fényében ragyognak!
Az Árulók című műsor producere úgy véli, hogy Hajdú Péter nem teljesen van tisztában a játékszabályokkal.
Vannak olyan sztárok, akik nem elégedtek meg a filmvásznon játszott sofőrszerepekkel, hanem valósággal a versenypályán is kipróbálták magukat, és profi pilótákkal mérkőztek meg tudásukkal. Fedezzük fel, mely hírességek cserélték le a reflektorfényt a füstölgő gumikkal és a sebesség izgalmával!
Bár sokan Mr. Bean bumfordi karaktereként ismerik, Rowan Atkinson valójában szenvedélyes autóversenyző, aki mélyen elkötelezett a motorsport iránt.
A filmek és sorozatok között rendszeresen versenyzett világszerte, sőt, még autós magazinoknak is írt. Egykor McLaren F1-tulajdonos volt (amit sajnos, összetört), de a '80-as években a Renault 5 Turbo Kupában is indult. Saját Aston Martinnal versenyzett a híres silverstone-i pályán, és egy súlyos balesetet is túlélt 2014-ben, amikor egy veterán Ford Falconnal karambolozott, de - csodával határos módon - csak könnyebben sérült meg.
Tom Cruise annyira rajongott az autóversenyzésért, hogy filmre is vitte: a Days of Thunder (a magyar címe: Mint a villám) című film saját szenvedélyéből született. Barátja, Paul Newman inspirálta e sportot illetően, ám a stúdiók nem lelkesedtek, a színészt ugyanis túl agresszív sofőrnek tartották, és biztosítást sem voltak hajlandók kötni rá.
Cruise végül kénytelen volt visszalépni a versenyzéstől, de a gépjárművek iránti szenvedélye továbbra is töretlen; még a Top Gear műsorában is megmutatta tudását és lelkesedését.
Paul Walker, a Halálos iramban filmek ikonikus sztárja, nem csupán a mozi világában hagyott nyomot; valódi autóversenyzőként is megállta a helyét. Az Always Evolving néven elindított tuningműhelye és versenycsapata a mai napig működik, minden egyes versenyét az ő emlékének szentelik. Walker a Redline Time Attack sorozatban vett részt, ahol egy BMW M3 volánjánál ülve bizonyította tehetségét és szenvedélyét, amely a versenypályák világába vezette. Élete és karrierje egyaránt a sebesség és a verseny iránti elkötelezettségéről tanúskodik, akárcsak filmjeinek karaktere.
A Nagy szökés című film ikonikus színésze és háborús veterán, James Garner, három szezonon keresztül irányította saját profi versenycsapatát, de valójában az off-road versenyek iránti szenvedélyével tűnt ki leginkább. Ő volt az, aki három alkalommal is a híres Indianapolis 500 verseny pace carját vezette, emellett jelentős szerepet játszott a legendás Baja 500 népszerűsítésében is.
A '60-as és '70-es évek ikonikus filmsztárja, Steve McQueen nemcsak a vásznon, hanem a versenypályákon is megőrizte hűvös stílusát. A Bullitt című film, amely Magyarországon a San Franciscó-i zsaru címet viseli, hatalmas hatással volt a Ford Mustang népszerűségére, hiszen a film után a modell eladásai az egekbe szöktek. McQueen nemcsak a filmekben brillírozott, hanem endurance-versenyeken és motoros futamokon is megmérettette magát, ezzel pedig a motorsport világában is legendává vált.
A Francia kapcsolat forgatása után Gene Hackman beleszeretett a versenyzésbe, és 1983-ban a híres 24 órás daytonai futamon is elindult. Az endurance-versenyekben találta meg a kihívást, miközben párhuzamosan építette elképesztő színészi karrierjét.
A Grace klinika népszerű színésze nemcsak a képernyőn, hanem a versenypályán is megállja a helyét. Részt vett a legendás 24 órás Le Mans-i futamon, valamint a Petit Le Mans eseményen és a Daytona 24 óráson, ahol a dobogó harmadik fokára állhatott. Porsche versenyzőként megmutatta, hogy a sebesség számára nem csupán egy szenvedély, hanem egy életstílus, amelyben minden kanyar és egyenes izgalma új kihívásokat tartogat.
Paul Newman neve összefonódott a versenyzéssel: saját csapata, a Newman/Haas Racing legendává vált. 1979-ben második lett a Le Manson, 1995-ben pedig kategóriagyőzelmet szerzett Daytonában. 81 évesen még mindig rajthoz állt. Igazi példakép volt mind színészként, mind versenyzőként.
James Dean volt az első hollywoodi színész, aki komolyan vette az autóversenyzés izgalmait. A Haragban a világgal című film forgatása után újra a versenypályákra vágyott, de sajnos tragikus végzet várt rá, amikor egy Porsche 550 Spyder volánjánál ült, és egy versenyre tartott. Az utolsó útja Los Angelesből Salinasba vezetett, ahol egy izgalmas autóversenyre készült. Dean és a szerelője 600 kilométeres távot terveztek, ám a sors másképp alakította a dolgokat. Kevesebb mint 100 kilométerre az úti céljuktól Dean autója egy balra kanyarodó Ford Tudorral ütközött, amelyet egy 23 éves diák, Donald Turnupseed irányított. A színész mindent megtett, hogy elkerülje a balesetet, de sajnos sem idő, sem hely nem állt rendelkezésére, így az ütközés elkerülhetetlen volt. A könnyűsúlyú Spydernek nem volt esélye a masszív Tudorral szemben, és az autó a levegőbe emelkedett, ezzel véget vetve Dean ígéretes életének és karrierjének.
Személyes beszámolók alapján James Dean Porschéja kétszer-háromszor megpördült a levegőben, mielőtt végül egy árokban landolt. A szerelője szerencsésen kirepült az autóból, ám a fiatal, mindössze 24 éves színész sorsa már megpecsételődött; lába beszorult a kuplung- és fékpedál közé, ami megakadályozta a menekülést. Mielőtt a kórházba érkeztek volna vele, Dean már életét vesztette.



