Íme, hogyan változhat meg a Ferrari F1-es autója az idei szezonra - F1VILÁG.HU


A Ferrari az idei szezonban nem csupán egy vadonatúj pilótapárossal - Lewis Hamiltonnal és Charles Leclerc-rel - rukkol elő, hanem egy teljesen átalakított versenyautóval is. A csapat 677-es kódnév alatt emlegetett 2025-ös modellje, melynek várható neve SF-25 lesz, állítólag az alkatrészek kevesebb mint 1%-át örökölte elődjétől, az öt futamot megnyerő SF-24-es típustól.

Az új versenyautó debütálása február 19-én esedékes, ezt követően pedig nem sokkal már a pályákra is kilátogat. Az előszezoni tesztelésre február 26. és 28. között kerül sor Bahrein varázslatos környezetében.

Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke már korábban is hangsúlyozta, hogy az új versenyautó radikálisan eltér a tavalyi modelltől. "A 2024-es versenyautó teljesen új alapokra épül; úgy érzem, hogy alig 1%-nyi alkatrész közös a két autóban" - mondta a francia szakember. "Hogy mennyire lesz versenyképes, azt Bahreinben fogjuk megtudni. Néha csak utólag realizálod, hogy merész döntéseket hoztál."

Az SF-25 legkiemelkedőbb újítása a vonórudas első felfüggesztés bevezetése, amely jelentős lépés a technológiai fejlődés terén. Hamilton, aki a Mercedesnél szerzett tapasztalatai során már találkozott hasonló megoldásokkal, valószínűleg könnyedén alkalmazkodik az új rendszerhez, így a versenytempója is hamarosan optimalizálódhat.

A fejlesztési folyamatok Loïc Serra, a Mercedes korábbi szakemberének szakmai felügyelete alatt zajlottak. A csapat az előszezon során alapos tesztsorozatokat végzett, hogy mélyebb betekintést nyerjen az autó kanyarodási dinamikájába. A legfrissebb hírek szerint, miután az alváz véglegessé vált, jelenleg dinamikus teszteken dolgoznak, hogy optimalizálják az autó beállításait a közelgő hivatalos teszt előtt.

Az új autó felfüggesztése alapvetően az SF-24 rendszerére épül, de a mérnökök kisebb finomításokat végeztek rajta, hogy optimalizálják a súlyelosztást. E módosítások révén várhatóan javulni fog a fékezési teljesítmény és az autó kezelhetősége is. Az orrkúp is új formát kapott, amelynek célja a légáramlás javítása, míg az oldalpanelok teljes átalakuláson mentek keresztül, hasonlóan a Red Bull dizájnjához. Az átdolgozott aerodinamikai elemek célja, hogy maximális hatékonysággal irányítsák a levegőt az autó hátsó része felé.

A Ferrari radikális megközelítése része annak az ambiciózus tervnek, amelynek célja, hogy a csapat 2007 óta először egyéni világbajnoki címet nyerjen. Fred Vasseur pedig bizakodó az új projekttel kapcsolatban: "Nem mondhatjuk, hogy a 2025-ös év a miénk lesz, de bízom a projektben, amin dolgozunk. Továbbra is intenzív kihívás lesz, ugyanolyan, amit amit az elmúlt idényben fejeztünk be."

Vasseur kiemelte, hogy a csapat fejlődése csak akkor lehet fenntartható, ha tovább növelik a következetességet: "Nagyon büszke vagyok arra, hogyan kezeltük az elmúlt év nehézségeit, de újabb lépést kell tennünk a következetesség felé."

Related posts