Három nap leforgása alatt a MÁV közel tízezer vonatjegy felét térítette vissza a késések következtében.


A magyar vasúttársaság vezetője úgy nyilatkozott, hogy az egész projekt összköltsége elérte a 10 millió forintot.

Vasárnap óta a MÁV a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a jegyár felét. Szerdán Hegyi Zsolt, a vasúttársaság vezérigazgatója arról számolt be a Facebookon, hogy az első három napon 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét, az esetek túlnyomó részében az applikáción keresztül. Ez automatikusan működik, tehát az utasoknak semmit nem kellett tenniük a visszatérítésért, amely az utóbbi napokban 10 millió forintos kiadást jelentett a MÁV-nak és a járataik három százalékát érintette, igazodva az éves átlaghoz.

Hegyi elmondta, hogy az első napok során felfedeztünk egy apró informatikai problémát, amit azóta már sikerült orvosolnunk. Ez a hiba azt okozta, hogy a késési biztosítások egy része nem volt azonnal érvényesíthető a jegypénztárakban. Emiatt az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatunkhoz kellett irányítanunk. Hozzátette, hogy hasonlóképpen jártunk el azokkal az utasokkal is, akik átszállás miatt több mint 20 perces késést szenvedtek el.

A MÁV vezérigazgatója kiemelte, hogy az utasoknak nem kell személyesen "elzarándokolniuk" az ügyfélszolgálathoz segítségért, telefonon lehet intézni a késési biztosítással kapcsolatos ügyeket. Hozzátette, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a cél, hanem azok csökkentése, megszüntetése.

Related posts