A Ford Európában jelentős létszámcsökkentésbe fogott.
A Ford bejelentette, hogy 2027-ig 4000 európai munkahelyet szüntet meg, amely a kontinensen dolgozó alkalmazottainak 14 százalékát érinti. A lépést a gyengülő kereslet az elektromos járművek iránt, a kormányzati támogatások hiánya, valamint a kínai állami támogatásokkal működő versenytársak által támasztott erős árverseny indokolja.
A leépítések legnagyobb hatással Németországra (2900 állás) és az Egyesült Királyságra (800 állás) lesznek. A Ford a kölni gyártóüzemében csökkenti az Explorer és Capri elektromosautó-modellek előállítását, ahol a munkahelyek negyedét kénytelenek megszüntetni. Ez különösen súlyosan érinti Németországot, ahol a Volkswagen is hasonló lépések fontolgatásán gondolkodik, beleértve gyárbezárásokat és bércsökkentéseket.
Peter Godsell, a Ford európai alelnöke nyilatkozott arról, hogy a vártnál alacsonyabb kereslet az elektromos autók iránt, valamint a növekvő működési költségek kényszerítették a vállalatot a nehéz döntések meghozatalára. Az idei év szeptemberéig a cég európai eladásai 17,9%-kal estek vissza, ami jelentősen meghaladja az iparág átlagos 6,1%-os csökkenését.
A Ford kifejezetten Németországra irányította figyelmét, arra kérve a kormányt, hogy támogassa az elektromos járművek elterjedését több ösztönző program és fejlettebb töltőhálózat létrehozásával. 2022 végén azonban Berlin megszüntette az elektromos autók vásárlását támogató juttatásokat, ami következtében idén 28,6%-os csökkenést tapasztaltak az értékesített e-autók számában az országban.
John Lawler, a Ford pénzügyi vezetője egy nemrégiben írt levélben kiemelte, hogy Európának sürgősen egyértelmű és hatékony stratégiára van szüksége az elektromobilitás elősegítéséhez. Ennek részeként hangsúlyozta a nyilvános töltőinfrastruktúrába történő beruházások fontosságát, valamint a rugalmasabb szén-dioxid-kibocsátási célok megvalósítását - számolt be róla a Reuters.