Félelmetesen precíz hirdetések érkeznek a Netflixre!


A Netflix 2026-tól kezdve a mesterséges intelligencia segítségével jelenítene meg hirdetéseket a tartalmaiban, ami igyekszik alkalmazkodni a felhasználó nézési élményéhez.

Valószínűleg kevés olyan ember létezik, aki szereti, ha egy videó/film nézése közben reklámok szakítják meg a szórakozását. A különböző streaming platformok előfizetői díjtól függően teszik reklámmentessé a tartalmaikat, aki azonban az ingyenes - vagy alacsonyabb árú előfizetői - csomagot választja, annak bizony el kell viselnie a hirdetések felbukkanását is.

A platformok a mesterséges intelligencia erejét kihasználva próbálják életre kelteni a tartalmakat – gondoljunk csak a YouTube innovatív megoldásaira. Most pedig a Netflix is új irányt vesz, bejelentve, hogy 2026-tól új hirdetési formátumokkal bővíti a kínálatát. Ezek a hirdetések kizárólag a 8 dolláros előfizetési csomag keretein belül lesznek elérhetők, ami a magyar piacon körülbelül 2890 forintnak felel meg.

A vállalat bejelentette, hogy a házon belül kifejlesztett hirdetési technológiája véglegesen elkészült. Mostantól a következő lépés az, hogy generatív mesterséges intelligenciát integrálnak a rendszerbe, amely forradalmasítja a hirdetések megjelenítését, és ezzel párhuzamosan a fogyasztói élmény is jelentős átalakuláson megy keresztül.

A Netflix azt tervezi, hogy 2026-tól kezdődően interaktív és generatív, a mesterséges intelligenciával vezérelt hirdetéseket vezet be. Ezek a tartalmak közben, valamint akkor jelennek meg, amikor a felhasználó szünetelteti a lejátszást. A hagyományos hirdetésekkel ellentétben azonban ezek nem egyszerűen megszakítják a tartalmat, hanem alkalmazkodnak ahhoz.

A mesterséges intelligencia segítségével a hirdetések a nézői viselkedésre reagálva jelennek meg, megválasztva a megfelelő hangnemet, időzítést és üzenetet - írja az Interesting Engineering. A megjelenő reklámokat úgy tervezik meg, hogy illeszkedjenek a tartalomfogyasztási élménybe, és minél kevésbé zavarják meg azt.

A vállalat szerint a hirdetők és a tartalomfogyasztók is jól fognak járni, a cég adatai szerint ugyanis azok az ügyfelek, akiknek hirdetések jelennek meg a tartalmaik alatt, havonta átlagosan 41 órányi filmet/sorozatot néznek a platformon.

A vállalat először Kanadában kezdte el tesztelni a saját hirdetési rendszerét, majd nemrég az Egyesült Államokban is bevezette, hamarosan pedig globálisan is megteszi majd ugyanezt.

A mesterséges intelligencia által irányított hirdetési megoldások célja, hogy fokozzák a reklámok hatékonyságát, azonban a tartalom és a kereskedelem közötti határvonal elmosódása sokak számára aggasztó jelenséget jelent. A Netflix célja, hogy 2025-re megduplázza hirdetési bevételeit, így a most bejelentett MI-alapú hirdetések valószínűleg csak a kezdetét jelentik egy új korszaknak a reklámiparban.

Related posts