Íme a legújabb autós toplista: ezek a jelenlegi favoritok Magyarországon! Meglepő adatok érkeztek az eladások számáról – a Pénzcentrum friss összegzése szerint.


2025 első félévében a Suzuki, a Skoda és a Toyota voltak a legnépszerűbb autómárkák Magyarországon. A legtöbb új autót a Suzuki S-Crossból, a Skoda Octaviából és a Suzuki Vitarából helyezték forgalomba. Mint az importőröktől megtudtuk: a legnépszerűbb modellekre jellemzően 2-3 hónapot kell most várni, ha valaki nem készletről szeretne vásárolni. Hozzátették, aki vásárláson gondolkodik, nem érdemes kivárnia.

Júniusban 11 511 új személyautó regisztrálta magát magyar rendszámmal, derült ki a Datahouse legújabb statisztikáiból. Ez a szám enyhén elmarad a tavalyi év azonos hónapjában mért adatoktól, hiszen 213 autóval kevesebb érkezett, viszont figyelemre méltó, hogy több mint 2000-rel meghaladja a 2023-as év eddigi teljesítményét.

A második negyedév során összesen 33,194 új autó került forgalomba, ami 4,8%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Emellett a 2023-as adatokhoz viszonyítva is jelentős, 22,7%-os emelkedést mutat.

A friss összesítés szerint a júniusi hónapot a Toyota nyerte, amelyből 1146 darab kapott magyar rendszámot, második a Skoda 982 darabbal, és az örök kedvenc Suzuki csak a harmadik lett 984 forgalomba helyezéssel - itt érdemes megjegyezni, hogy a Vitára és az S-Cross is hajtáslánc-frissítésen esett át, vélhetően ez is közrejátszhatott a júniusi számokban.

Az éves statisztikák alapján a Suzuki továbbra is a legnépszerűbb választás, hiszen 2025 júniusának végéig 7431 példányt helyeztek forgalomba Magyarországon. A második helyen a Toyota áll 7009 autóval, míg a dobogó harmadik fokára a Skoda került, amelyből 5862 jármű kapott magyar rendszámot.

2025 első felében a magyar autósok körében a legnépszerűbb választás a régóta az élen álló Suzuki S-Cross lett, amelyből összesen 3289 példány talált gazdára.

A második helyezést a céges flottavásárlások körében népszerű Skoda Octavia szerezte meg, összesen 3077 eladott példánnyal. A dobogó harmadik fokán pedig egy másik Suzuki, a Vitara található, amelyből az év első fél évében 2839 darabot forgalmaztak.

A lista következő részeiben különösen kiemelkednek a Nissan Qashqai (2286 db), a Kia Ceed (1844 db) és a Dacia Duster (1535 db), melyek a családi autókat keresők körében népszerű választásoknak számítanak. A Ford Tourneo Custom (1475 db) erős teljesítménye a nagyobb járművek iránti folyamatos keresletet jelzi, míg a Toyota Corolla (1351 db) továbbra is a hibrid hajtásláncú modellek kedvelt képviselője. A top 20-as rangsorban olyan jól ismert modellek is feltűnnek, mint a Volkswagen Golf, a Hyundai Tucson, a Ford Puma és a Tesla Model Y.

Pénteken közzétett cikkünkben az új autókra való várakozási időket vizsgáltuk. A Magyar Suzuki Zrt. tájékoztatása szerint a Vitara és az S-Cross modellek esetében a szállítási idő 2-3 héttől egészen 1,5-2 hónapig terjedhet. Az új modellváltozatok augusztustól már akár azonnal is elérhetők lesznek a márkakereskedések készleteiből. A Swift esetében, amely Japánból érkezik, a megszokott 2-2,5 hónapos szállítási határidők a jövőben is érvényben maradnak.

A Kia Magyarország is arról számolt be, hogy a hazánkban legnépszerűbb modelljeik, a Zsolnán gyártott Ceed-család és Sportage a gyár közelsége miatt rövid, 2-3 hónapos határidővel elérhető gyári megrendeléssel is. Hasonló intervallumot adott meg népszerű modelljeire az Opel és a Skoda is, valamint a Renault és a Dacia autóira is kevesebb mint 3 hónap a várakozási idő - ahogy az új Audi A5 és A6-ra is, viszont a Q5-ös várólistája egy év.

A legtöbb általunk megkérdezett importőr azt tanácsolta a közeljövőben vásárlás előtt állóknak, hogy ne várjanak, mert az autó olcsóbb biztosan nem lesz, sőt - ellenben a készletes modellek esetében jó ajánlatokat is ki lehet fogni.

Az utóbbi hat hónapban a kereskedelmi bankok egy izgalmas versenybe kezdtek a lakossági állampapírok, különösen a Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) vonatkozásában elérhető kamatok vonzására. Különböző intézmények egymásra licitálva válogatott ajánlatokat tettek a hagyományos bankszámlák, értékpapírszámlák, TBSZ-ek és NYESZ-ek nyitására, mindezt különböző anyagi juttatások, visszatérítések vagy egyéb előnyök formájában. Persze, ahogyan az lenni szokott, a juttatásokért az ügyfeleknek bizonyos feltételeket kell teljesíteniük – hiszen „nincs ingyen ebéd”, ahogyan a mondás tartja. Te találkoztál ilyen akciókkal? Részt vettél bármelyikben, vagy inkább távol maradtál tőlük?

Related posts