"Minőség a mennyiség felett - a középiskolai kerettantervek újragondolása"


Daniel David hangsúlyozza, hogy az oktatás során a minőségnek kell a középpontban állnia, nem pedig a mennyiségnek.

A tanügyminiszter csütörtökön, egy konferencia megnyitó beszédében a középiskolai kerettantervek újragondolásának fontosságáról osztotta meg gondolatait. Céljuk, hogy a tananyagok módosítása során a relevancia, az alkalmazhatóság és a koherencia kerüljön a középpontba. Az első lépésként a tantárgyak és óraszámok pontos meghatározása szükséges, amely alapot biztosít a további fejlesztésekhez.

David, az Agerpres híradása alapján, úgy véli, hogy az iskolai oktatásban a mennyiség helyett a minőségre kellene helyezni a hangsúlyt. Szerinte célszerűbb lenne, ha a tanórák száma csökkenne, de azok tartalmilag gazdagabbak és szakszerűbben kidolgozottak lennének. A klasszikus órák után olyan foglalkozásoknak kellene következniük, amelyek segítik a tanulók felzárkóztatását és a tanultak mélyebb megértését, figyelembe véve, hogy a megszerzett tudás a mindennapi életben is hasznosítható legyen. "A PISA-teszteken való gyenge teljesítményünk nem a kompetenciák hiányának tudható be, hanem annak, hogy a tananyag nem az életvalóságra épül, így nem ösztönzi a gyakorlati alkalmazást" -- tette hozzá a tárcavezető.

Daniel David véleménye szerint a tananyagok kialakításának célja, hogy szoros kapcsolatot építsenek ki a felsőoktatási tanulmányokkal, ami elengedhetetlen a sikeres tanulási folyamatokhoz. Ezt a megközelítést más országok tapasztalatai is alátámasztják, hiszen a tankönyvek újra tervezésekor is figyelembe kell venni az aktuális oktatási programokat. "Valószínűleg a klasszikus oktatási formákat ötvözzük majd digitális megoldásokkal, online interaktív gyakorlatokkal, játékos feladatokkal és mesterséges intelligenciával" – mondta David, aki kiemelte, hogy a jövőben a pedagógusok számára folyamatos továbbképzéseket fognak szervezni, hogy hatékonyan tudják alkalmazni az új tananyagokat.

Related posts