A Foodora kuponos akcióival kapcsolatban csalafinta manőverek derültek ki, amelynek következményeként a Gazdasági Versenyhivatal jelentős bírságot szabott ki.

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A Foodora egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott. A vállalkozás késleltette a GVH eljárását, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül húszmillió forint eljárási bírság is kiszabott rá a GVH Versenytanácsa, amit a cég már be is fizetett. A nemzeti versenyhatóság az ételkiszállító vállalkozások kereskedelmi tevékenységét is kiemelten figyeli.
A GVH 2023 decemberében indított versenyfelügyeleti eljárást az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál, a Foodora tulajdonosával és üzemeltetőjével, a Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben. A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és 2023. október 31. közötti akciójában kétezer forint kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett. A GVH azonban észlelte, hogy vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy a kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a hatezer forintot. A GVH megvizsgálta továbbá azt is, hogy a cég az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapításai szerint a Foodora tevékenységei nem feleltek meg a tisztességes kereskedelmi gyakorlat követelményeinek. Az eljárás során kiderült, hogy a cég a 2023 őszén indított kuponakciójában elrejtette azt az információt, miszerint a kétezer forintos kedvezmény és az ingyenes szállítás kizárólag hatezer forint feletti rendelés esetén vehető igénybe. Ezzel a lépéssel a vállalat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Továbbá a GVH azt is feltárta, hogy a Foodora 2024. június 14-20. között nem adta meg a szükséges tájékoztatást a rendszerhasználati díj alkalmazásáról, ami szintén a fogyasztók megtévesztéséhez vezetett. Ezen megállapítások alapján a GVH Versenytanácsa, figyelembe véve a reklámkampány költségeit, összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vizsgálat során a vállalkozás utólagosan módosította a reklámkampány költségeivel kapcsolatos adatait, ami az eljárás elhúzódásához vezetett. Ennek következményeként a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa húszmillió forint eljárási bírságot szabott ki a cégre, amelyet a vállalkozás elismert és a központi költségvetésbe be is fizetett. Ez az eset rávilágít arra, hogy a vizsgálat alá vont vállalkozásoknak különösen fontos, hogy adatszolgáltatási kötelezettségeiket pontosan és határidőben teljesítsék.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiemelt figyelemmel kíséri az étkezési kiszállító szolgáltatások piacát, és már korábban is folytatott átfogó ágazati vizsgálatot, melynek során hasznos ajánlásokat fogalmazott meg a fogyasztók és a vállalkozások számára. A legfrissebb ügy kapcsán a GVH hangsúlyozza, hogy amennyiben egy vállalkozás árkedvezményt hirdet, amelynek érvényesítése bizonyos feltételekhez van kötve, akkor ezeket a feltételeket világosan és egyértelműen kell kommunikálnia a fogyasztók felé, még a kedvezmény hirdetése előtt.