A Budapestre tartó vonat váratlanul megadta magát, és az utasok órákon át vesztegeltek a puszta közepén, távol a civilizációtól. Az idő múlásával a helyzet egyre feszültebbé vált, miközben a táj csendje csak fokozta a feszültséget.


Se áram, se wifi, csak az ígéret, hogy valamikor visszavontatják őket, és újra elindulhatnak a fővárosba. Több mint négyórás kálvária volt az út.

Kedden délelőtt műszaki problémák következtében leállt a Szegedről Budapestre tartó vonat Cegléd térségében. Az utasok 8:50-kor indultak a szegedi Kiskundorozsma állomásról, mivel a város központi pályaudvaráról építkezések miatt csütörtökig nem indulnak vonatok.

A mozdony váratlanul meghibásodott, így az utasok a következő értesítést kapták: "Tisztelt utasaink! A Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonatunk a mozdony problémája miatt jelenleg várakozik, és a helyzet rendezéséig időpontot nem tudunk megadni. Előreláthatóan fél óra múlva talán Ceglédre visszahúznak bennünket." Végül, nem sokkal dél előtt kezdték el a vonat visszavontatását - számolt be róla a Magyar Hang.

A tervek szerint 12.13-kor egy Szegedről érkező IC vitte volna tovább az utasokat, de ez a járat is 20 percet késett. Végül egy másik, Ceglédről Budapestre induló szerelvényre szálltak át, amely szintén 30 perces késéssel indult el. Az utazás így összesen négy és fél órán át tartott: az emberek délután fél kettőre érkeztek a fővárosba, de nem a Nyugatiba, hanem Kőbányára.

A szerelvényen két 7-8 év körüli gyerekével utazott egy édesanya is, aki a késlekedés miatt jó eséllyel lekéste a repülőjáratát, míg mások munkába vagy találkozóra igyekeztek Budapestre. A helyzeten csak rontott, hogy a lerobbant vonaton áram és wifi sem állt rendelkezésre.

A korábbi közlekedésért felelős államtitkár az utóbbi napokban több bejegyzésben is foglalkozott a vasúti közlekedés súlyos problémáival. Egyik posztjában arról számolt be, hogy a parlament kétharmados többsége hétfőn jóváhagyta Lázár János törvénymódosítását, amely a vasúti vonalak bezárását és a járatok jelentős ritkítását vetíti előre, miközben gyakorlatilag megnyirbálja a szakszervezetek sztrájkjogait. Egy másik bejegyzésében pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a miniszter arrogáns módon másokra hárítja a felelősséget, amikor arról beszél, hogy miért nem haladnak a HÉV-ek, valamint a budapesti vasúti, villamos- és trolibusz fejlesztések. Különösen ironikus, hogy mindezek mellett 2022-ben ő maga írta alá ezeket a projekteket, amikor a saját kezével jegyezte meg, hogy "Lezárni!" – ezzel is jelezve a fejlesztések leállítását.

Related posts