Magyar Nagydíj - Norris diadala a Hungaroringen a 40. versenyen!


A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap Mogyoródon a McLaren brit versenyzője, Lando Norris, a világbajnoki pontverseny második helyezettje nyerte meg. A 25 éves pilóta ezzel pályafutása során már a kilencedik győzelmét könyvelhette el, ráadásul ez volt az idei év ötödik diadala is. E sikerével Norris kilenc pontra csökkentette a hátrányát az összetett versenyt vezető csapattársával, az ausztrál Oscar Piastrival szemben, aki a Hungaroringen a második helyen végzett.

A mogyoródi versenypályán megrendezett 70 körös futamon George Russell, a Mercedes brit pilótája a harmadik helyen zárta a versenyt, míg a pole pozícióból induló Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a negyedik helyen végzett. A rajtnál Leclerc remekül kapta el a rajtot, és gond nélkül fordult be az első kanyarba az élen. A McLaren párosa közötti csata során azonban Norris nem volt elég szerencsés, hiszen Russell és Fernando Alonso (Aston Martin) is megelőzte őt, miután nem helyezkedett jól Piastri ellen. Kis idő elteltével Norris sikeresen lehagyta Alonsót, így az ötödik kör végén az élcsoport sorrendje: Leclerc, Piastri, Russell, Norris, Alonso volt. Eközben a címvédő Max Verstappen, aki a nyolcadik helyről rajtolt, egy pozíciót tudott javítani, így Bortoleto (Sauber) mögött a hetedik helyen autózott. Hosszú ideig nem történt lényegi változás az élmezőnyben, majd a 18. kör végén Piastri a boxba hajtott kerékcserére. Ezt követően a Ferrari is gyorsan reagált, Leclerc autójára a 19. körben új gumikat szereltek, Russell pedig szintén friss abroncsokért látogatott el a Mercedes garázsába. Norris, a csapatával egyeztetve, úgy döntött, hogy megpróbálja az egy boxkiállásos taktikát, így maradt a pályán, és átvette a vezetést. Mögötte Leclerc, Piastri és Russell haladt. Eközben Norris a mérnökével arról egyeztetett, mikor lenne a legideálisabb a boxkiállás, míg Leclerc jelezte csapatának, hogy ha így folytatják, el fogják veszíteni a versenyt. Végül Norris a 31. kör végén kapta meg az új gumikat, ezzel Leclerc visszavette a vezetést. A Ferrari monacói versenyzője mögött Piastri 1.5 másodperces hátrányban, Russell pedig közel 10 másodperces lemaradással követte őt. Norris a negyedik, Alonso az ötödik helyen haladt, mögöttük Bortoleto, Liam Lawson (RB) és Verstappen következett. Leclerc a 40. kör végén letudta második kerékcseréjét, majd három körrel később Russell is a boxba hajtott, a 45. körben pedig Piastri is friss gumikat kapott. Norris, aki egy kerékcserével tervezett, átvette a vezetést, mögötte Leclerc, Piastri és Russell haladt. Azonban nem sokáig maradt így a helyzet, hiszen a lelassuló Leclerc-t könnyedén utolérte és megelőzte Piastri. A Ferrari monacói pilótája a rádión dühösen "kiosztotta" a csapatát, mondván, hogy az autója "vezethetetlen", ami a csapat figyelmen kívül hagyott kéréseinek volt köszönhető, mivel másképp kezelte volna a verseny előtt felmerült problémákat.

A győzelemre innentől fogva kizárólag a két McLaren-pilóta maradt esélyes: Piastri viszonylag gyorsan felzárkózott az élen haladó Norrishoz, aki a lekörözöttekkel is megküzdött, és egyébként is lassabb teljesítményt nyújtott csapattársánál. Eközben Russell a második próbálkozásával sikeresen megelőzte a frusztrációja miatt talán túlságosan agresszíven védekező Leclerc-t, ezzel megszerezve a harmadik helyet. A verseny végén Piastri ugyan próbálkozott, és egyszer majdnem összeütközött az élen haladó csapattársával, de végül nem tudta megelőzni Norrist, aki pályafutása során először ünnepelhetett Magyarországon. Ezzel a McLaren-istálló elérte a 200. futamgyőzelmét az F1 történetében.

A Red Bullnál 200. futamát teljesítő Verstappen végül kilencedik lett, míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival. A világbajnokság a nyári szünetet követően augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik a hollandiai Zandvoortban.

Related posts