Íme az európai autóipar innovatív válasza a fenntarthatóságra irányuló zöld kihívásokra!
Az Európai Unióval folytatott kiemelkedő stratégiai párbeszéd előtt az autóipari szereplők, beleértve a gyártókat és beszállítókat, körvonalazták azokat a legfontosabb prioritásokat, amelyek elengedhetetlenek a járműipar jövőbeli versenyképességének megőrzéséhez és a dekarbonizációs célok eléréséhez.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legújabb közleményében a következő kulcsfontosságú területekre irányította rá a figyelmet:
Persze, íme egy egyedi megfogalmazás: "Praktikus és megvalósítható lépések a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére"
Az ACEA a piacvezérelt megközelítést szorgalmazza a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, és kiemeli a rugalmasság fontosságát célok elérése érdekében. Hangsúlyozzák, hogy foglalkozni kell a személyautókra és kisteherautókra vonatkozó 2025-ös szén-dioxid-kibocsátási kvóták aránytalan megfelelési költségeivel.
Szabályozási keretrendszer optimalizálása
Az ACEA hangsúlyozza a Draghi-jelentés javaslatainak mielőbbi végrehajtását, amely egy olyan szabályozási keretet hoz létre, amely fokozza az európai iparágak versenyképességét. Ezen túlmenően, ez a megközelítés elősegíti az innovációt és a növekedést az autóipar területén.
A méltányos kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése és népszerűsítése.
Az ACEA kiemeli, hogy az Európai Uniónak fontos, hogy kölcsönösen előnyös globális kereskedelmi kapcsolatokat alakítson ki. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az európai autóipar a nemzetközi verseny kihívásai mellett is képes legyen folyamatos fejlődésre.
"Ola Källenius, az ACEA elnöke és a Mercedes-Benz vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Európai Zöld Megállapodásnak szüksége van egy alapos valóságellenőrzésre és kiigazításra. Célja, hogy a megállapodás rugalmasabbá váljon, és ne legyen olyan merev, miközben az autóipar dekarbonizációját egy fenntartható és nyereséges üzleti modell keretein belül valósítsa meg."
A szövetség hangsúlyozza, hogy 2024-ben aggasztó mértékben csökkent az elektromos járművek regisztrációja: az eladások közel 6 százalékkal estek vissza, ami azt jelenti, hogy a piaci részesedésük már csak 13,6 százalékon áll. Ez a tendencia sürgeti a politikai döntéshozókat, hogy sürgős lépéseket tegyenek az iparág nulla kibocsátású mobilitásra való átállásának elősegítése érdekében.
Az ACEA célja, hogy az autóipar előtt álló bonyolult kihívásokra válaszokat találjon, miközben elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett és figyelembe veszi Európa klímacéljait. E prioritások megvalósításával kívánja elősegíteni a szektor jövőbeli fejlődését.