Érdekes új információk kerültek napvilágra az Egyesült Államok legújabb szupervadászgépével kapcsolatban - úgy tűnik, hogy Donald Trump neve is felmerült a gép elnevezésében.


Az Egyesült Államok légierőjének vezérkari főnöke egy rendkívül figyelemfelkeltő grafikonra hívta fel a figyelmet az X platformon.

A David Allvin tábornoknak az X-en közzé tett ábráján az egyik legérdekesebb információ az F-47-es hatósugara. Ez 1000 tengeri mérföldnél is nagyobb, ami 1852 kilométernek felel meg. A The War Zone szerint ennek azért van különös jelentősége, mert az újabb amerikai katonai doktrínában a légierő egyik legfontosabb feladata az, hogy minél mélyebben hatoljon be az erős légvédelemmel oltalmazott területek fölé, és ott mérjen megrendítő csapásokat az ellenségre.

A jelenlegi hadrendben álló 4. és 5. generációs harci gépek esetében az akciórádiusz tekintetében csupán mérsékelt növekedés tapasztalható. A korábbi modellek közül az F-15E csapásmérő repülőgépek 1278 kilométeres, míg az F-16-osok 740 kilométeres hatótávolsággal bírnak. Az egy generációval fejlettebb F-22-es gépek legfeljebb 1100 kilométeres távolságra képesek elérni, míg az F-35-ök ennek megfelelően csak kissé hosszabb távolságra tudják célba venni a kijelölt célpontokat.

Így a most fejlesztés alatt álló F-47-es majdnem 50 százalékkal nagyobb hatósugara akkor is komoly előrelépésnek számítana, ha a gép egyéb képességei alig lennének jobbak az elődöknél. De erről szó sincs, mivel a hatodik generációs harci gép sok másban is messze többet ígér. Például azt, hogy drasztikusan javul az úgynevezett lopakodóképessége. Ez annyit jelent, hogy a repülőt a már nemcsak a tűzvezető radarok, hanem még a felderítő lokátorok legtöbbje is alig vagy egyáltalán nem tudja észrevenni. A széles sávú lopakodóképesség tejesen összhangban áll azzal az imént említett elvárással, hogy az új gép legyen képes minél messzebbre bejutni egy jól védett ellenséges terület fölé.

Allvin tábornok szerint az F-47 Mach 2+, vagyis a hangsebesség több mint kétszeresével száguldhat. Viszont azt nem árulta el, hogy ezt a tempót milyen sokáig képes tartani, illetve mennyi ideig tud úgynevezett szupercirkáló üzemmódban repülni. Utóbbi esetében a gép úgy utazik a hangnál sebesebben, hogy ehhez nem kell az üzemanyag-zabáló utánégetőt használnia.

Az amerikai légierő vezetőjének legfrissebb bejegyzése rávilágított, hogy hány darab szuperképességekkel felvértezett harci gépet terveznek beszerezni. Korábban már tudni lehetett, hogy az F-47-es ára darabonként meghaladja a 300 millió dollárt, ami háromszorosa a jelenleg legmodernebbnek számító F-35-ös költségeinek, ugyanakkor valamivel olcsóbb az F-22-es áránál. Allvin tábornok grafikus ábrázolásából kiderült, hogy az USAF 185 darab hatodik generációs harci gépet kíván beszerezni, ami pontosan megegyezik a jelenleg szolgálatban álló F-22-esek számával. Ezzel a tábornok azt is megerősítette, hogy a Boeing új harci gépe az F-22-es típust fogja leváltani.

Érdekes módon a rendszerbe állítás időpontjaként a négycsillagos tábornok a 2025 és 2029 közötti éveket jelölte meg. Nehezen hihető, hogy a gép első példányai már idén a repülőcsapatokhoz kerülnek. Noha a fejlesztés már minimum öt éve zajlik, és állítólag 2019 és 2022 között több prototípus is a levegőbe emelkedett, a sorozatgyártásra érett változat létezéséről egyelőre nincsenek információink. Persze, figyelembe véve az F-47 körüli titkolózást, lehetséges, hogy máris van egy kész sorozatgyártási verzió.

Az információk csepegtetése és az egymással ellentétes, sokszor hihetetlen adatok közlése a riválisok félrevezetésének egyik fő stratégiája. Donald Trump számára Kína egyértelműen az Egyesült Államok legnagyobb kihívója, így nem meglepő, hogy Washingtonban aggodalommal fogadták, amikor a tavalyi év végén a pekingi sajtóban egyszerre két, hatodik generációs repülőgép felvételei láttak napvilágot.

Nyilvánvaló, hogy ez a felfedezés ösztönözhette az amerikai hatóságokat, hogy végre nyilvánosságra hozzák a Boeing hosszú évek óta tartó fejlesztési munkálatait. Ráadásul az új csodarepülőgép létezéséről maga az elnök adott hírt. Ha a szóbeszédnek hinni lehet, az új szuperrepülő típusszáma 47 lett, mivel Donald Trump az Egyesült Államok 47. elnökeként vonult be a történelembe.

Related posts