A BYD bejelentette, hogy a présüzem és a fényezőcsarnok nem fog időben elkészülni, azonban Szegeden idén megkezdődik a gyártás. A Pénzcentrum híre szerint a várakozásokkal ellentétben a létesítmény nem fejeződik be a tervezett határidőre.


A BYD továbbra is tartja magát az eredeti ütemtervhez, és 2025 végére tervezi elindítani a gyártást szegedi üzemében. A kínai autógyártó szerint a présüzem és a fényezőcsarnok későbbi befejezése sem veszélyezteti a gyártás rajtját.

A BYD továbbra is követi az eredeti ütemtervét: a kínai autógyártó állítása szerint 2025 végére megkezdődhet a termelés a szegedi létesítményben - tájékoztatott a Világgazdaságnak Erhardt Péter, a vállalat magyarországi PR-igazgatója. Bár néhány üzemegység, például a présüzem és a fényezőcsarnok csak később készül el, a cég véleménye szerint ez nem fogja hátráltatni a gyártás megkezdését.

A szegedi beruházás előrehaladásával kapcsolatban többször felmerültek kételyek, legutóbb a Szegeder közölt képeket az építkezésről, amelyek alapján sokan megkérdőjelezték, hogy valóban elindulhat a termelés az év végén. Erhardt Péter azonban hangsúlyozta, hogy a BYD vertikálisan integrált gyártási struktúrában gondolkodik: több alkatrészt házon belül készítenek, de nem minden folyamat indul nulláról.

A menedzser kifejtette, hogy a gyártási folyamatot az összeszerelő csarnokban indítják el, mielőtt a présüzem és a fényezőcsarnok véglegesen befejeződne. Ezek a területek különösen összetett és időigényes megoldásokat igényelnek, ezért a gyártásuk a későbbi szakaszra van ütemezve.

A tervek alapján a szegedi gyártósoron elsőként a Dolphin Surf modell fog megjelenni. Az induló éves termelési kapacitás 150 ezer autóra van tervezve, melyet a későbbiekben akár 300 ezerre is lehet növelni. Bár a teljes, 300 hektáros létesítmény befejezésének időpontja még nem tisztázott, a BYD úgy nyilatkozott, hogy a projekt a tervezett ütemezésnek megfelelően halad előre.

A Reuters korábbi értesülései szerint a gyártás időpontja 2026-ra tolódhat, és a vállalat a törökországi gyárának bővítését preferálná. Erhardt azonban határozottan visszautasította ezt az információt, kiemelve, hogy a török projekt még nem indult el, miközben a magyarországi létesítmény építése már a befejezéshez közelít. Fontos megjegyezni, hogy a BYD európai központja Magyarországon fog működni, de Szegeden nem terveznek akkumulátorgyárat, csupán egy akkumulátortároló létesítmény létrehozását.

Related posts