Fedezd fel a felhővarázs világát! Képzeld el, hogy az ERP-rendszered mostantól könnyedén elérhető bárhonnan, bármikor! Hozd ki a maximumot a vállalkozásodból a legmodernebb technológia segítségével, és tapasztald meg a zökkenőmentes működést, amit a felhő
A Business Suite 7 akár 2033 végéig is elérhető maradhat, amennyiben a felhasználók elkötelezik magukat a Walldorffal való hosszú távú együttműködés mellett.
Bár az SAP kommunikációja szerint a vállalat stratégiája, amely az ügyfeleket a felhőszolgáltatások felé irányítja, kétségtelenül sikeres, van még lehetőség a folyamat finomítására. Walldorfban már meg is született az új ösztönző javaslat: a Business Suite 7 terméktámogatásának meghosszabbítása azon ügyfelek számára, akik elkötelezik magukat az SAP felhős megoldásai mellett hosszú távon. Ezt a hírt a Handelsblatt közölte nemrégiben, és a szoftvergyártó is megerősítette az értesüléseket.
A részletek egyelőre még ködbe burkolóznak. Az SAP bejelentette, hogy az érintett ügyfelek az év első felében minden szükséges információt megkapnak, beleértve a támogatási csomag költségeit is. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a szoftvergyártó továbbra is tartja magát a 2020-ban elfogadott menetrendhez: ekkor hosszabbították meg a terméktámogatást, valamint a lejárat után igényelhető, feláras kiterjesztett támogatást is két évvel, így a végső határidők 2027-re és 2030-ra módosultak.
De hát hol is lehet a kutya most?
Christian Klein vezérigazgató (a fenti képen) a legutóbbi negyedéves eredményjelentés után az elemzői konferenciahíváson is arról beszélt, hogy a terméktámogatással kapcsolatos eredeti határidők továbbra is érvényesek.
Ha valaki úgy dönt, hogy csatlakozik az SAP felhőátállási programjához, a Rise with SAP-hoz, akkor 2033 végéig jogosult lesz terméktámogatásra a régi rendszeréhez. Ezt a támogatási csomagot "SAP ERP, private edition, transition option" néven kínálják majd. Klein megjegyezte, hogy ez a lehetőség elsősorban azoknak a nagy ügyfeleknek szól, akik üzleti folyamataik összetettsége miatt nem tudják teljes mértékben átállítani rendszereiket S/4HANA-ra 2030-ig. Az ilyen ügyfelek SAP-rendszerében gyakran jelentős arányban találhatóak harmadik féltől származó komponensek, és az SAP türelmesen várja, amíg ezek a megoldások is elérik a végüket.
Bár Klein érvelése meggyőzőnek tűnik, és valószínűleg igazságtartalma is van, érdemes megfontolni, hogy a döntés mögött további tényezők is húzódhatnak. Különösen figyelembe kell venni, hogy az S/4HANA-ra való átállás üteme jelentősen lelassult, legalábbis a Gartner által közzétett adatok alapján. Tavaly nyárig csupán az ügyfelek körülbelül egyharmada lépett át az új rendszerre.
A bevételek terén szerencsére kedvező jelek mutatkoznak: 2024 negyedik negyedévében a szoftvergyártó a piaci elemzők előrejelzéseit felülmúlva 11 százalékos növekedést könyvelhetett el, így forgalma elérte a 9,4 milliárd eurót. Ezen kívül az üzemi eredmény is 6 százalékkal emelkedett.