Mikkelsen WRC2-es programot készít elő, de a célja, hogy újra a csúcsra érjen.

Andreas Mikkelsen már kétszer is visszatért a Rally1-es szintre a Rally2-ből, és most harmadszor is hasonló lépést fontolgat. Célja, hogy a 2027-es évre összpontosítson.
A Hyundai szépen elengedte az előző idényben részmunkaidőben versenyzői pilótái kezét, noha Adrien Fourmaux leigazolásának bejelentésekor még arról írtak a közleményükben, "továbbra is vizsgálják a további lehetőségeket" velük kapcsolatban. Esapekka Lappi azóta már Škodával versenyez a Finn ralibajnokságban, most pedig Andreas Mikkelsen is az új terveiről volt kénytelen beszámolni - a veterán Dani Sordóról továbbra sem tudunk semmit.
Mikkelsen ismerős helyzetbe került, WRC2-es programon dolgozik, hogy aztán később visszatérhessen a legmagasabb szintre. Már kétszer is átélte ezt, először 2016-ban, amikor a Volkswagen váratlanul kiszállt a WRC-ből, másodszor pedig 2019-ben, amikor a Hyundai mondott le róla. Két WRC2-es világbajnoki címének köszönhetően tavaly visszaülhetet a Rally1-es autóba.
Még mindig dolgozom a programomon. A Rally1 igazán kihívásosnak tűnik, mivel nem sok szabad hely áll rendelkezésre, ezért inkább a Rally2-re összpontosítok - mesélte Mikkelsen a DirtFishnek. - Én a Rally2-t választanám, hogy folyamatosan a játékban lehessek. 2027-től az új szabályozások révén várhatóan új gyártók lépnek színre, ami több szabad ülést hozhat, így mindenképpen aktív szeretnék maradni, és a 2027-es célt szem előtt tartani.
Tavaly Mikkelsen előtt megnyílt a lehetőség, hogy teljes munkaidős pilótaként dolgozzon az M-Sport csapatánál, de végül a Hyundai-t választotta egy részmunkaidős pozícióban. Ez elsőre talán nem tűnt rossznak, azonban az aszfaltos versenyek – mint a Monte-Carlo, Horvátország, Közép-Európa és Japán – mellett csak egy murvás esemény, a kedvenc Lengyelországi futama állt rendelkezésére. Mikkelsen számára ez a választás sok kihívást és izgalmat rejtett, hiszen a versenyek sorozata bővelkedett lehetőségekben, de a részidős szerep korlátozta a teljes potenciál kihasználását.
"Mikkelsen elismerte, hogy nem tudta megszerezni azokat a futamokat, amelyeket igazán szeretett volna. 'Aszfalton jó eredményeket értünk el, de számomra a murvás versenyzés sokkal természetesebb. Murván azonnal bele tudok ugrani az autóba, és jó tempót tudok menni, ahogy azt mindenki láthatta Lengyelországban. Ha visszatekinthetnék, akkor a szezon elejétől fogva még agresszívebben nyomtam volna. Monte-Carlót arra használtam volna, hogy megismerjem az autót, gyűjtsek némi kilométert, és befejezzem a versenyt. Ha nem érek célba, három hónap múlva Horvátországban újra az alapoktól kellett volna kezdenem a tanulást.'"
A Hyundai nem alkalmazott folyamatos rotációt a versenyzői között, ami azt eredményezte, hogy sokan hosszú kihagyások után ültek vissza a volán mögé. Ez talán hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota végül elhódította a gyártók világbajnoki címét.
"Ezután már csak két versenyem maradt az aszfalton: az egyik Közép-Európában, a másik pedig Japánban zajlott, ahol a gyors vezetésre próbáltunk fókuszálni - mesélte Mikkelsen. - Talán már az elejétől fogva bátrabban nekiláthattam volna, de a csapat azt tanácsolta, hogy adjak magamnak időt, és lépésről lépésre haladjak előre."
Kissé furcsa volt, amikor a Hyundai bejelentette, hogy Mikkelsen lesz az aszfaltspecialista a harmadik autóban, de viszonylag ritkán utasítja vissza valaki, hogy gyári csapatnál versenyezhessen egy Rally1-es autóban.