Monaco utcáin dübörögtek a legújabb szörnyeteg hangos motorjának zúgásával.

Bár a Forma-1-es Monacói Nagydíj kimenetele kifejezetten rosszul sült el számára, Fernando Alonso mégis megtalálta a maga örömét: lehetőséget kapott, hogy személyesen is megismerkedjen az Aston Martin legújabb szupersportkupéjával.
Az év kezdetén az Aston Martin bemutatta legújabb, szinte túlvilági sportautóját, a Valhallát. A múlt hétvégén zajló Forma-1-es Monacói Nagydíj előtt a modell újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: sikeresen teljesítette az utolsó szükséges teszteket. A különlegességet pedig nem más, mint a 2005-ös és 2006-os világbajnok, Fernando Alonso próbálta ki, méghozzá Monte Carlo festői utcáin, ahol a sport és a luxus tökéletes harmóniában találkozik.
A képre kattintva galéria nyílik:
A Valhalla hajtásának szívét egy impozáns, 4,0 literes, ikerturbós V8-as motor adja, amely önmagában 828 lóerővel büszkélkedik. Amikor ezt a motor teljesítményét három villanymotorral kombináljuk, a végeredmény lenyűgöző, összesen 1079 lóerős rendszerteljesítményt kapunk, valamint 1100 Nm-es csúcsnyomatékot. Az Aston Martin most már hivatalos menetdinamikai adatokat is nyilvánosságra hozott, és bár a 350 km/órás végsebesség és a 2,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás lenyűgöző, nem okoz váratlan meglepetést a sportautók világában.
"Az elmúlt 18 hónapban közelről kísértem figyelemmel ezt a projektet, melyen együtt dolgoztam a fejlesztőcsapattal" - fogalmazott Alonso a Valhalláról. "Az, hogy a Valhalla dinamikus képességeit a Monacói Nagydíj hétvégéjén mutathattam be a világnak, fantasztikus pillanat, de nemcsak nekem, hanem a márka számára is. Megerősíthetem, hogy a Valhalla mind az utakon, mind a versenypályán igazi szuperautóként viselkedik."
Az Aston Martin különleges szupersportkupéjából csupán 999 példány készül, és a tervek szerint a járművek 2025 második felében kerülnek majd a vásárlókhoz.
Alonso monacói kalandjáról videó is készült, amit itt lehet megnézni:
A szabadedzések előtt megejtett bejáratáskor még nem is sejthette Alonso, milyen keserű szájízzel fog távozni a hercegségből. A vasárnapi versenyen ugyanis stabil pontszerző helyen autózott, amikor cserbenhagyta őt a technika - ezzel a spanyol 2025-ös vesszőfutása folytatódik, így 8 futam után is pont nélkül áll a bajnokságban. Hogy miért is fest rosszul a kétszeres vb-győztes helyzet, arról itt írt a Vezess: