Norris túlvállalta magát az időmérő edzés során - Főnöke úgy véli, hogy a sebessége megvolt, de sajnos hibák akadályozták őt - F1VILÁG.HU

Bár a brit versenyző a szombati harmadik szabadedzésen dominálta a mezőnyt, az időmérő utolsó fázisában nem sikerült hibátlan kört futnia, így végül a negyedik sorban találta magát a rajtrácson.
Andrea Stella így fogalmazott: "Biztosan állíthatom, hogy az eredmények ellenére Lando komfortérzete az autóban javult. A szezon kezdetén kifejezetten jelezte, hogy nem kap megfelelő visszajelzést, különösen a kormányzás terén, és nehezen tudta meghatározni, mikor tapad az első tengely."
A McLaren csapata Kanadában innovatív első felfüggesztési elemeket vetett be, amelyek célja a versenyzők számára a jármű elejének jobb érzékelhetőségének biztosítása volt. A szabadedzések során mindkét autó tesztelte az új fejlesztést, ám Oscar Piastri végül úgy döntött, hogy visszatér a korábbi beállításokhoz. Ezzel szemben Lando Norris megtartotta az új konfigurációt, remélve, hogy az előnyére válik a verseny során.
"Ez a helyzet javult a változtatásoknak köszönhetően, köztük az itt alkalmazott első felfüggesztéssel" - mondta Stella. "Lando viszonylag gyorsan jó formába került. Úgy vélem, a Q3 esetében tényleg arról volt szó, hogy egyszerűen túlerőltette."
Stella véleménye szerint az autó sebessége jól meghatározott volt, és Norris még a használt gumik ellenére is sikeresen bejutott a Q2-be, ami bizakodásra adott okot a folytatás tekintetében. "Bár az autóval voltak nehézségeink, Lando az egész hétvégén versenyképes teljesítményt nyújtott. Igazán figyelemre méltó, hogy a használt gumikkal sikerült a Q3-ba kerülnie, így optimistán álltunk a továbbiak elé."
A csapat vezetője úgy véli, hogy Norris túlzottan is akarta kiaknázni a helyzetet: "Ebben a szituációban egyértelmű, hogy Lando túlhajtotta magát. Úgy gondolta, hogy megvan a tempója, de ezen a pályán, ha túlságosan ráfekszel, annak megvan a következménye. Most is ez történt."
"A tempó megvolt - még az utolsó próbálkozásban is, amikor hozzáért a falhoz. Addig a pontig a köre valójában nagyon erős volt, akár a pole pozícióra is esélyes lehetett volna. Néha el kell fogadni, hogy nem mindig lehet 100%-on menni, különösen, ha egy kis hiba ennyire sokba kerülhet."
Stella kiemelte, hogy nincs miért pánikolni: "Ha adtunk volna neki még egy szett gumit, és azt mondtuk volna neki: 'Lando, ne feszítsd túl a határaidat', biztos vagyok benne, hogy ott lett volna az élmezőnyben, a pole-ért folytatott küzdelemben. Szóval igazából nincs okunk különösebb aggodalomra."
"A mezőny hihetetlenül szoros, de ez nem azt jelenti, hogy mindig a határon kell autózni. Az utolsó szett során csupán egyetlen kör volt igazán érvényes, mivel az első Q3-as próbálkozás, hasonló okokból, nem érte el a várt teljesítményt."
Oscar Piastri a harmadik pozícióból vághat neki a futamnak, miután úgy döntött, hogy az új első felfüggesztést nem alkalmazza. Ezzel szemben Norris kísérletezett a friss fejlesztéssel, de a merészebb megközelítés ezúttal nem hozta meg a várt eredményt.