Sainz a monacói káoszról: Csoportosított időmérőt vezetne be az F1 világában! | M4 Sport


Káoszra számíthat a Forma-1-es mezőny a monacói időmérő edzés során. Néhányan drákói büntetésekkel próbálnák megakadályozni a zűrzavart, míg mások inkább a szabályok átalakításában látják a megoldást.

Nem véletlenül tekintik a monacói versenyt az év legfontosabb időmérő edzésének. A szűk utcai pálya miatt manapság szinte lehetetlen megelőzni a modern autókat, így a rajthely kulcsfontosságú szerepet játszik a hétvégi verseny kimenetelében. Idén a kötelező két kiállás bevezetése némileg felforgathatja a megszokott forgatókönyvet, de a rajtpozíció és a pályán elfoglalt hely továbbra is döntő jelentőséggel bír a végeredmény alakulásában.

Ahhoz, hogy a versenyzőket ne érje meglepetés, mindenekelőtt tiszta kört kell teljesíteni a kvalifikáción, ám ez 20 autóval, az év legrövidebb pályáján nem is olyan egyszerű feladat. Hogy mennyire nem, azt a szabadedzéseken is láthattuk, melyeken sokan panaszkodtak az őket feltartó társakra. Több esetben az is előfordult, hogy a panaszkodó a következő körben már feltartó lett.

A legemlékezetesebb pillanatok közé tartozott Charles Leclerc és Lance Stroll első szabadedzésen történt ütközése, Lewis Hamilton látványos uszodás ugrása, valamint Max Verstappen esetei, amikor kétszer is veszélyesnek minősítette Gabriel Bortoletót.

Fernando Alonso szerint az efféle problémák megelőzésére a szigorú intézkedések alkalmazása lenne a legjobb megoldás.

- Ezt gondolta a kétszeres világbajnok.

Hozzátette, ebben a helyzetben igazi lutri az időmérő első fele: "Szerencsésnek kell lenned az időmérőn ahhoz, hogy tiszta kört menj. Az mindig segíti a továbbjutást a Q2-ben."

Honfitársa, Carlos Sainz eközben elővette egy régebbi ötletét. A Williams-versenyző már a korábbi években is emlegette, hogy talán szét kéne bontani az időmérő edzést, ahogyan azt a mezőny létszáma miatt teszik a Forma-2-ben és a Forma-3-ban.

"Húsz autóval a pályán csupán arra törekszünk, hogy tiszta kört autózzunk, teljes nyugalomban, eltérő időpontokban, eltérve a megszokottól. De amint tizenöt-tizennyolc jármű megjelenik, a helyzet rémálommá változik. Ez a tipikus Monaco."

„Tedd különlegessé a mondandódat!” – jelentette ki Sainz.

E megoldást eddig már többször elvetették. A legfőbb gond az, hogy ha a mezőnyt két csoportra osztják, akkor a második csoport tagjai számára a pálya állapota kedvezőbb lehet, így az első csoport versenyzői hátrányba kerülnek. Továbbá, előfordulhatnak váratlan események is, például míg az egyik csoport időmérőjén esik az eső, addig a másik csoport számára száraz pályán zajlik a verseny.

Az Aston Martin csapatfőnöke, Andy Cowell szerint a legjobb módja a káoszra való felkészülésnek, ha a csapat egyértelműen kommunikál, és minél előbb jelzi versenyzőjének, hogy mikor és hányan érkeznek mögötte. Saját tapasztalatból tudják, ez mennyire fontos: Lance Stroll pénteken nem hallotta a Leclerc érkezésére figyelmeztető üzenetet, ezért vágott be a Ferrari elé a Loewsben...

Related posts