Sainz: Azok, akik a legjobb teljesítményt várták tőlem az első versenyeken, nem igazán értik a sportág lényegét | M4 Sport


Nem érzi úgy Carlos Sainz, hogy borzalmasan alakultak volna a Williamsszel teljesített első hétvégéi - inkább csak reálisan. Figyelmeztetett, nem igazság lehetetlent várni tőle.

Nem egészen ezt vártuk az előszezon során. Amikor legutóbb Bahreinben versenyzett a Forma-1 mezőnye, Carlos Sainz volt a leggyorsabb versenyző. A téli teszten elért köridője ígéretesnek tűnt a Williams számára, és a csapatot váltó spanyol pilóta szempontjából is kedvező jel volt. Azóta a grove-i csapat bizonyította, hogy jelentős fejlődésen mentek keresztül az autójuk 2024-es verziójával, és már a középmezőny egyik legjobbjaiként emlegetik őket. Alexander Albon révén mindhárom eddigi versenyen pontot szereztek, így máris több pontot gyűjtöttek be, mint az előző év során összesen. Ezzel szemben Sainz mintha elveszett volna a rajtnál, és nem tudta megismételni korábbi teljesítményét.

A spanyol a múlt héten Szuzukában elismerte, egyelőre inkább hátráltatják őt a Ferrarinál felvett vezetési szokásai, mivel a Williams autója nagyon más. Emiatt el kell felejtenie bizonyos beidegződéseket. Japánban a büntetése miatt eleve nem volt sok esélye a pontszerzésre, ám összességében úgy érezte, a tempója javult, és az autóval is kezd irányt találni.

Bahreinbe visszatérve a spanyol rámutatott: túl sokat vár tőle, aki úgy gondolja, hogy már az első williamses hétvégéin csúcsformában illene lennie.

- jelentette ki a spanyol férfi.

"Az eddigi versenyek tapasztalatai alapján elmondhatom, hogy még nem sikerült teljes mértékben összehangolnom egy hétvégét. Ausztráliában és Szuzukában jól éreztem magam a pályán, de Kínában egy kicsit gyengébben teljesítettem különböző okok miatt. Őszintén szólva, Ausztráliában és Szuzukában elég dinamikusan haladtam. Mivel még új vagyok ebben az autóban, meglepő, hogy az időmérőn csupán egy tizednyire voltam Alextől. Ez egy ígéretes kezdet a szezonnak, viszont fontos, hogy csökkentsem a hibákat, és jobban teljesítsek a hétvége során. Továbbá, szükséges a gyorsulás is, mert van még hová fejlődni. Nem vagyok túl messze a célomtól, csak össze kell állítanom egy teljes hétvégét, és akkor a teljesítmény is javulni fog" - kérte egy kis türelmet Sainz.

A spanyol versenyző úgy véli, hogy a jelenlegi bahreini pálya kedvező körülményeket kínál számára, hiszen már télen is tesztelt itt. "A teszt során elégedett voltam az autó teljesítményével, és most már tudom, milyen egyensúlyra kell törekednem a hétvégén. Kínában nem voltam annyira elégedett, de visszatekintettem az itteni teszten használt beállításaimra, és a csapattal azon dolgozunk, hogy közelebb kerüljünk ahhoz az érzéshez, amit itt tapasztaltam. Ott sokkal természetesebben tudtam vezetni, nem kellett annyit gondolkodnom a manőverek során. Kínában és Szuzukában viszont folyamatosan azon töprengtem, hogyan hozhatnám ki a legtöbbet az autóból."

Sainzot megkérdezték, mitől lett nehezebb a helyzete a jól alakult bahreini teszt után. "Van, hogy csak beülsz, és egyből jön a köridő, könnyedén futod az időket. Úgy éreztem, tavaly az abu-dzabi teszten és az idei bahreini teszten is így volt. Nem kellett gondolkodnom vezetés közben, és úgy éreztem, csak beültem, egyből gyorsabb voltam. Gyorsabb, mint én magam hittem. Magamat is megleptem vele. Ausztráliában változott az egyensúly, más volt az aszfalt, mint Bahrein, aztán Kínát és Japánt is újraaszfaltozták. Más volt az egyensúly a kanyarokban, és kicsit megrekedtem, hogy mit is kéne tennem a vezetésemmel, vagy mit kéne tennem az autóval ahhoz, hogy egy tizeddel gyorsabb legyek. Nem voltam annyira távol ugyanis. Áttekintettük az adatokat a mérnökökkel, végigmentünk a folyamatokon, hogy megértsük. Ehhez idő kell, tapasztalat pár versenyen. De ahogy mondtam, nyugodt vagyok, meglesz!"

Sainzot arról is kérdezték, mik azok a sajátosságok, amiket a Ferrari után most el kell felejtenie. A részleteket nem árult el, de elmagyarázta, általánosságban miről van szó. "A Ferrarinak megvolt egy bizonyos egyensúlya, volt egy fejlesztési irány, amit négy évig követtünk, ami miatt bizonyos módon kellett fékezni, kanyarodni, bizonyos ponton kellett felengedni a féket. Három évig így csináltad, és az izommemóriád csapdába ejt. Amikor átülsz egy másik autóba, és rajtad a nyomás az időmérőn, hogy kihozd az utolsó két tizedet az autóból, visszatérsz az izommemóriádhoz, mert három éven át azt követted."

Sainz kiemelte, hogy a jelenlegi körülmények között még nem áll rosszul. "Csak annyira van szükség, hogy sikerüljön egyben látni a hétvégét. Figyelembe kell venni a büntetéseket és a Q2-es teljesítményjavulásunkat, hiszen annyira szoros a mezőny, hogy mindenki két tizeden belül van egymáshoz képest. Ha nem tudod összerakni a dolgokat, vége a hétvégédnek, mert ha nem a kilencedik helyen végzel, akkor tizenkettedikből kell indulnod, ami Szuzukában, valamint a középmezőnyben igencsak megnehezíti az előzést. A legapróbb részleteknek is össze kell állniuk" – magyarázta Sainz.

A versenyző a múlt héten kijelentette, hogy 5-10 versenyen belül elérheti a csúcsformáját. Ezzel szemben a Williams csapatfőnöke, James Vowles, még optimistább hangot ütött meg Japánban.

Vowles véleménye szerint Sainz helyzete párhuzamba állítható Lewis Hamiltonéval, aki szintén küzd a Ferrarival. "Pontosan erről van szó, csak éppen fordított előjellel. Az autó leszorítóerejének és menetdinamikájának irányvonala teljesen eltérő, a koncepció és a filozófia is más. Még így is lehet eredményesnek lenni, csupán komoly alkalmazkodásra van szükség" - fejtette ki.

A csapattárs, Alexander Albon határozottan hisz abban, hogy Carlos Sainz hamarosan magára talál. Albon rávilágított, hogy a spanyol pilóta nehézségei azért tűnnek ki ennyire, mert a mezőnyben a különbségek rendkívül aprók. "Ezt a helyzetet nem lehet figyelmen kívül hagyni, főleg ha arra gondolunk, mennyire éles a verseny a középmezőnyben. Korábban egy fél tizedmásodperc azt jelentette, hogy egymás mellett álltok a rajtrácson, de idén ez akár két sort is jelenthet. Ebből látszik, milyen sűrű a középmezőny. Az utolsó három verseny köridői a Forma-1 történetének legszorosabbjai közé tartoznak. Ez pedig felnagyítja a helyzetet."

"Carlos kezdi megtalálni a tempóját. Nagyon gyors volt itt a teszten, és nem látom, miért ne lehetne gyors ezen a hétvégén. Emellett vannak vezetési stílusok és különbségek. A mi autónknál vannak bizonyos korlátok, amiken felül kell emelkedni. Én már nyilván hozzászoktam ehhez" - vette védelmébe ő is Sainzot.

Related posts