Sikerült megszerezni az információkat a dél-koreai repülőgép egyik fedélzeti adatrögzítőjéből, amely a tragikus baleset áldozatává vált.


Szakértők sikeresen kinyerték a 179 halálos áldozatot követelő dél-koreai repülőgép-szerencsétlenség után előkerült fedélzeti adatrögzítők egyikében tárolt adatokat - közölték szerdán a szöuli hatóságok.

A közlekedési minisztérium hivatalosan is megerősítette, hogy...

Az információk a pilótafülke hangrögzítő eszközéből származnak.

A második feketedoboz vizsgálata jelenleg is folyamatban van, mivel a vasárnapi baleset következtében károsodott. Az elemzők abban bíznak, hogy az újonnan megszerzett adatok újabb információkkal járulhatnak hozzá a Jeju Air Bangkokból Muanba tartó járatának balesetének okainak feltárásához.

A hatóságok azt is bejelentették, hogy sikerült azonosítani a repülőgép-szerencsétlenség összes áldozatát.

A vasárnapi repülőgép-baleset következtében Dél-Koreában átfogó légiközlekedési biztonsági vizsgálatot indítottak.

A Jeju Air koreai légitársaság járata december 29-én reggel balesetet szenvedett, amikor a Muan nemzetközi repülőtéren, Szöultól körülbelül 288 kilométerre délnyugatra, leszállás közben letért a kifutópályáról, és egy betonkerítésnek ütközött. A fedélzeten tartózkodó 181 utas közül sajnos csak a személyzet két tagja tudta túlélni a tragikus eseményt. A baleset következtében a két thaiföldi állampolgárt kivéve az összes utas dél-koreai nemzetiségű volt.

A légiszerencsétlenség előtt a pilóták vészjelzést küldtek az irányítótoronynak madárrajjal ütközés miatt. A hatóságok jelenleg a madarakkal való ütközés lehetséges hatásait vizsgálják, illetve azt, hogy a repülőgép vezérlőrendszere a leszállás előtt megfelelően működött-e.

Szakértők véleménye szerint számos kérdés továbbra is tisztázatlan maradt, többek között az is, hogy miért haladt a gép ilyen rendkívüli sebességgel, valamint hogy miért nem nyílt ki a futómű a földet érés előtt.

A légiközlekedési előírásoknak megfelelően Dél-Korea megkezdte a szerencsétlenség okainak feltárását. Az Egyesült Államokban működő Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) szakértői csoportot küldött a helyszínre, hogy támogassa a dél-koreai légiközlekedési hatóságokat a vizsgálat során. A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén aktívan részt vesz a folyamatban, hogy közösen dolgozzanak a tragikus esemény körülményeinek tisztázásán.

A 2005-ben alapított Jeju Air fapados légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb koreai utasszállító, ez volt az első halálos kimenetelű repülőgép-szerencsétlensége.

A vasárnapi tragikus repülőgép-baleset előtt mindössze 48 órával a Jeju Air gépe 13 különböző útra indult. Egy másik járatnál is problémák merültek fel a futóművel, ami miatt a gép végül visszatért a kiindulási helyére. A baleset következtében 179 ember vesztette életét, amikor a dél-koreai repülőgép landolás közben kicsúszott a kifutópályáról és egy betonfalnak ütközött.

Related posts