Bár az e-rollerek száma egyre nő, a balesetek száma meglepően alacsony, viszont a kárértékek rendkívül magasra rúgnak.

Előfordult, hogy a biztosítottak kárigénye akár milliós nagyságrendű összegeket is elértek.
Forradalmi változást hoztak a városi közlekedés világába az elektromos rollerek, amelyek robbanásszerű népszerűsége új szabályozásokat vonzott. 2024. július 16-tól kötelezővé válik a felelősségbiztosítás megkötése a rollerhasználók számára. Ez különösen vonatkozik azokra a járművekre, amelyek tervezett végsebessége meghaladja a 25 km/h-t. Emellett a 25 kg-ot elérő saját tömegű rollerek esetében is biztosítást kell kötni, amennyiben legalább 14 km/h sebességgel képesek haladni. A kötelező biztosítás bevezetését követően, egy év elteltével az Allianz Hungária Zrt. átfogó elemzést végzett a rollerhasználat tapasztalatairól és a piac változásairól.
A gyors, csendes és könnyen kezelhető járművek már nem pusztán a fiatalok kedvencei: egyre többen választják őket hétköznapi közlekedésre is. A kötelező biztosítás tavalyi bevezetése épp azt a célt szolgálta, hogy akkor is legyen biztosítási védelem, ha egy rolleres balesetet okoz, függetlenül attól, hogy egy gyalogos, egy másik közlekedő jármű vezetője vagy egy parkoló autó tulajdonosa a károsult.
A biztosító által gyűjtött, egyéves tapasztalatokra alapozott statisztikák alapján a következő megállapítások tehetők:
A biztosító nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy az elektromos készülékek használata nem csupán kockázatot jelenthet számunkra, hanem mi magunk is áldozatokká válhatunk. Ilyen helyzetekben pedig akár több százmillió forintos kártérítési követelés is felmerülhet a súlyos személyi sérülések következtében.
A kárformák megoszlása is beszédes: 92 százalékuk járműben, 5 százalékuk tárgyakban keletkezik, így a személyi sérülések részaránya alacsony (3%). Utóbbiak között könnyű és súlyos eset is előfordult, míg a vagyoni károk főként töréskárok - ezek többsége Budapesten történt. A biztosítások zömét vidéken, és nem a fővárosban kötötték, a szerződő magánszemélyek döntően (79 százalék) a 35 év feletti korosztályhoz tartoznak, minden ötödik pedig már az 55. életévét is betöltötte.
A biztosítótársaság tapasztalatai alapján a károkozók gyakran nem ismerik a KRESZ alapvető szabályait. Az ittas vezetés és a piroson áthajtás ugyanúgy előfordul, mint amikor valaki zenehallgatás közben figyelmetlenül vezet, vagy éppen a járdán közlekedik. Gyakran előfordul, hogy parkoló autók mellett vagy kereszteződésekben történik ütközés, és az okozó akár gyorsan el is hagyja a baleset helyszínét, anélkül, hogy bármilyen adatot hagyna hátra.
Az adatok hiánya különösen problémás lehet, amikor a károkozó külföldi, és nem tud hitelesen azonosítani magát a helyszínen. Ezen kívül nehezíti a biztosítás meglétének ellenőrzését az is, hogy a rollerek nem rendelkeznek rendszámmal, így központi nyilvántartásuk sincs. A rendőrség bevonása gyakran elnyújtja a kárrendezési folyamatot, ami elkerülhető lenne, ha a rolleresek zsebében mindig ott lapulna a gépjárművek kesztyűtartóiban található baleseti bejelentő, közismertebb nevén kék-sárga kárbejelentő. Alternatív megoldásként a Magyar Biztosítók Szövetsége által kínált e-kárbejelentő applikáció is rendelkezésre áll.
Hazánkban egyébként hamarosan érkezik az új KRESZ, amely várhatóan világosabban szabályozza a mikromobilitási eszközökök, így az elektromos rollerezés kereteit.
"Az elmúlt év tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a kötelező biztosítás nélkülözhetetlen segítséget nyújt a balesetek következményeinek kezelésében, de nem pótolja a tudatos és óvatos közlekedést" - emeli ki Borbély Krisztián, a biztosító kárrendezési igazgatója. Szerinte a biztosítás csupán egy a biztonságos közlekedés érdekében alkalmazható eszközök közül, és legalább ilyen lényeges a gondos és figyelmes közlekedési magatartás, amely segít a balesetek elkerülésében és a közlekedés biztonságának megőrzésében. A rollerezők számára nem elegendő csupán a közlekedési szabályok ismerete; tudatában kell lenniük annak is, hogy - akárcsak a gyalogosok és kerékpárosok - ők is a közlekedés legvédtelenebb résztvevői közé tartoznak. Ezt tükrözik a rendőrségi statisztikák is: 2024-ben 386 balesetet regisztráltak mikromobilitási eszközökkel, például elektromos rollerekkel. 2025 első öt hónapjában pedig már 181 ilyen balesetet jegyeztek, ami az összes közlekedési baleset 3,5 százalékát jelenti.