A PN-mérés következtében szigorúbbá válhat a műszaki vizsga: íme az összes fontos részlet!


Új tervezettel állt elő az Európai Unió, amely szerint nemcsak a régebbi besorolású dízelmotoros autókra, de a benzinesekre is kiterjesztenék a műszaki vizsgák során az úgynevezett PN-mérést - azaz a részecskeszám határérték-mérést. Ha ezt bevezetik, akkor nálunk a műszaki vizsga alatt minden második kocsit ki kellene vonni a forgalomból - mondta az egyik autószervíz vezetője.

Új tervezettel állt elő az Európai Unió, amelynek értelmében kiterjesztenék a műszaki vizsgák során az úgynevezett PN - vagyis részecskeszám határérték - mérést. Az elképzelés szerint a mérést a dízelmotoros autók mellett a benzines típusokra is kiterjesztenék - derül ki a Totalcar beszámolójából. Ha ez megtörténik, a műszaki vizsga az eddiginél sokkal többe kerül, vagy minden második autó nem vehet majd részt a forgalomban.

Így szigorodhat a műszaki vizsga, ha bevezetik a PN-mérést

A részecskeszám határérték-mérésének bevezetése 2023 óta Németországban jelentős lépést jelent az Euro 6/VI környezetvédelmi osztályba sorolt dízel járművek ellenőrzésében. Ez az új módszer sokkal alaposabb és részletesebb információt nyújt a kipufogógázban található anyagok összetételéről, mint az eddigi technológiák. A célja, hogy még pontosabb képet adjon a járművek környezeti hatásairól, ezzel hozzájárulva a tisztább levegőért folytatott küzdelemhez.

A német tapasztalatok alapján a mérési eljárások gyakran olyan dízel járműveket is kiszűrnek, amelyek még öt évnél fiatalabbak. Ez komoly kihívást jelentett a Ford számára, hiszen nemrégiben 164 ezer járművet kellett visszahívnia Németországban, mivel az idő előtt elöregedő részecskeszűrőik (DPF) miatt nem tudták megfelelni a szigorú normáknak. Az adatok szerint az öt évnél fiatalabb járművek körében a hibás példányok aránya két százalék, míg a tíz évnél idősebb járművek esetében ez a szám hat százalékra emelkedik, amit a mérés világosan jelez.

Related posts