Az AI segítségével a Microsoft több mint 500 millió dollárt takarított meg.


A Bloomberg jelentése szerint a Microsoft már több mint 500 millió dollárt spórolt csak a call centerekben az AI használatával tavaly. Eközben újra és újra dolgozók leépítését jelentik be, legutóbb a munkaerő 4 százalékának (9000 fő) elküldéséről döntöttek - annak érdekében, hogy az AI-infrastruktúrába eszközölt nagy befektetések után költségeket csökkentsenek. Májusban pedig úgy 6000 ember kirúgásáról döntöttek.

Judson Althoff, a Microsoft kereskedelmi igazgatója sok más céghez hasonlóan elmondta, hogy az AI-eszközök sok téren fokozzák a produktivitást, így eladások, ügyfélszolgálat, szoftvermérnöki feladatok terén is. A kisebb ügyfeleknél már AI kezeli az interakciókat. Az új termékekhez a kód 35 százalékát már AI írta, és felgyorsította a megjelenést is.

A Microsoft az idei pénzügyi évére egy lenyűgöző, 80 milliárd dolláros költségvetést tervezett, amelynek jelentős része adatközpontok fejlesztésére és mesterséges intelligencia projektekre irányul.

A technológia fejlődését sokan a jövőbeli növekedés meghatározó tényezőjének tartják, ezért a nagy technológiai vállalatok hatalmas összegeket – akár tízmilliárdokat vagy százmilliárdokat – fektetnek be ezen a területen. A profitmaximalizálás érdekében viszont hajlandók más szektorokban csökkenteni a kiadásokat.

Related posts