A szombati nap jelentős mérföldkő lesz a magyar tömegközlekedés annaleszeiben.


Március 1-jétől, szombat reggeltől kezdve Százhalombatta és Pusztaszabolcs között óránként 160 kilométeres sebességgel járhatnak a vonatok - hívta fel a figyelmet Hegyi Zsolt a közösségi oldalára feltöltött videójában. A MÁV-csoport vezérigazgatója emlékeztetett: ilyen nagy sebességre utoljára 1997. július 1-jén emelték meg a Tata és Hegyeshalom közötti szakaszt.

Csütörtök reggel, a pályasebesség emelése előtt, utolsó alkalommal végezték el a szükséges ellenőrzéseket, hogy biztosak lehessenek benne: minden zökkenőmentesen működik.

A teszt sikeresen lezajlott, így március 1-jétől elindulhat az emelt sebességű vonatok közlekedése.

- Emelte ki Hegyi Zsolt. Kiemelte, hogy a menetrend egyelőre változatlan marad, a vonatok érkezési és indulási időpontjai nem módosulnak, viszont ezen a szakaszon lehetőség nyílik a nagyobb sebességű közlekedésre. Ennek az előnye, hogy ha előfordul késés, azt könnyebben lehet kezelni, így a menetrend rugalmasabbá és jobban betarthatóvá válik - tette hozzá.

Ahhoz, hogy egy adott pályaszakaszon óránként 160 kilométeres sebességet érjünk el, három alapvető feltételnek kell teljesülnie. Először is, szükség van egy olyan vasúti pályára, amely technikailag lehetővé teszi az ilyen gyorsaságot. Másodszor, elengedhetetlen egy megbízható biztosítóberendezés, amely garantálja a közlekedés biztonságát ezen a sebességen is. Végül pedig szükség van egy olyan járműre, amely alkalmas arra, hogy ilyen tempóban közlekedjen.

Itt most három fontos elem találkozik: a pálya már korábban elkészült, a biztosítóberendezés átvétele is befejeződött, és az itt közlekedő Flirt motorvonatok képesek ilyen nagy sebességgel haladni.

"A győr-hegyeshalmi és a pusztaszabolcsi vonalon túl lesznek még vasútvonalak a közeljövőben, ahol szintén el lehet majd érni az óránként 160 kilométeres sebességet"

Hegyi Zsolt rámutatott, hogy Budapest és Székesfehérvár között, valamint az év második felében a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyarországi szakaszán is azon fáradoznak, hogy a vonatok ilyen magas sebességgel haladhassanak.

"Ritkán mondok ilyet, de ez egy közlekedéstörténeti pillanat, aminek személyesen is jó a részesévé válni"

- jelentette ki a vezérigazgató.

Folyamatban van az elmúlt harminc év legnagyobb mozdonyflotta erősítése - jelentette ki közösségi oldalán Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter hangsúlyozta:

"Az év végéig már 55 darab új mozdony áll üzembe"

-hangsúlyozta az építési és közlekedési miniszter, kiemelve a fejlesztések fontosságát.

Február elején állt szolgálatba az első modern, a kor minden igényét kiszolgáló Siemens Vectron mozdony. Alig egy hónappal később pedig már a korszerű mozdonyok hatodik darabja is megkezdi a szolgálatot a magyar vasúthálózaton.

Related posts