**Vendée Globe 2024-2025 - A hetedik versenyből kiálló hajó - Arnaud Boissières árbóca eltört** | HAJOZAS.HU A 2024-2025-ös Vendée Globe vitorlásverseny izgalmas és kihívásokkal teli eseményei már most felkeltették a figyelmet. A legfrissebb hírek szerin


Az ötödik Vendée Globe-ján már csak 2500 mérföldet kellett volna megtennie

Csütörtökön, január 30-án délután, a Zöldfoki-szigetek környékén Arnaud Boissieres árbóca eltört, ezzel pedig a 52 éves breton versenyző a Vendée Globe negyvenfős mezőnyéből a hetedik versenyző, aki kénytelen volt feladni a megmérettetést.

Arnaud Boissières, ha sikerrel célba ér, egyedülálló teljesítményt nyújtana a földkerülő versenyek történetében. Ő lenne az első, aki öt részvételéből ötször teljesíti a távot, és az egyetlen olyan versenyző, aki legalább négyszer indult, és mindannyiszor végig is küzdötte magát a teljes távon. Sajnos, ez a kivételes teljesítmény már nem valósulhat meg.

Arnaud Boissières (FRA) - Kép: Christophe Favreau / La Mie Caline

Boissieres sosem volt az élvonalbeli versenyzők között, de mindig példamutatóan teljesít. Általában a várt teljesítményénél gyengébben szerepel, annak ellenére, hogy hajója sokkal nagyobb potenciállal bír. Az eddigi versenyein a 7., 8., 10. és 15. helyeken végzett. Most a 28. pozícióban haladt, amikor váratlanul összetört az árbóca. A baleset hátteréről még nincsenek részletek. Eredetileg a célba érkezését február 8-9-re prognosztizálták.

A "La Mie Câline" hajója egy 2010-ben épült IMOCA, amely a neves VPLP / Verdier tervezőiroda keze alól került ki. Eredetileg Foncia 2 néven indult útjára, de 2014-ben Nick Holroyd tervei alapján átalakították foilerré, hogy még versenyképesebb legyen. Bár neves vitorlázók irányították, a hajó nem éppen a szerencse szimbóluma. Különösen emlékezetes volt a 2020-21-es Vendée Globe, ahol Sam Davies irányította. A verseny során egy víz alatti tárgyjal való ütközés következtében megsérült, de ezt követően, egy kéthetes fokvárosi javítást követően, Sam újra vízre szállt, és a versenyt végigvitorlázta, igaz, versenyen kívül.

Ezúttal Boissieres nem kezdte a versenyt a legkedvezőbb körülmények között. Tavaly ősszel, amikor a rajtra készült, a Les Sable d'Olonnes felé vezető úton egy másik hajóval ütközött, ami miatt a "La Mie Câline"-t sürgősen kellett javítani, hogy időben elindulhasson.

Az IMOCA hajókon már jó pár éve egységesen francia Lorima árbócokat kell használni, amelyekkel elég sok a minőségi hiba. Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy nagyon gyakra az árbóc nem a gyártó hibájából törik el, hanem történhet sérülés az állókötélzettel, a tartószerepet is betöltő futókötelekkel, de akár egy kis alkatrész törése is okozhat árbócvesztést.

Az érthetően csalódott Cali, segédrudazat híján, egy a hajóba előre elhelyezett kite segítségével vág neki a karibi vizeknek.

Related posts