Költséghatékony, ám még nem teljesen kidolgozott ez a családi jármű.


A külső megjelenés hat különböző színárnyalatban testre szabható, alapvetően világoskék színben érkezik a B10 modell. A felnik terén nem áll rendelkezésre választási lehetőség; mindössze egyetlen 18 colos felnit kínálnak, amelyet Linglong abroncsokkal szereltek fel.

A B10 ajtózárása és nyitása a visszapillantóhoz érintett NFC-kártyával vagy a telefonos alkalmazásban elérhető digitális kulccsal történik, így fizikai kulcs nem készül az autóhoz. Érdemes megemlíteni, hogy a kilincs kialakítása is eltér a megszokott megoldásoktól: a klasszikus módszerekkel ellentétben az ajtóba simuló nyitókart nem egy villanymotor mozgatja, hanem egy teljesen manuális mechanizmus működteti.

Kiviteltől függően szövet- és bőrhatású kárpitozás fogadhat bennünket a Leapmotor szabadidőjárművében. Mi csak a műbőrös kivitelekkel találkoztunk, melyekből a világosabb változat sokkal elegánsabb, de a sötétet választók sem fognak csalódni. A minőségérzet vegyes, mert sok a kemény műanyag, de közben vannak puha érintésű felületek is. Mindig kellően fényes a beltér, hála az 1,8 négyzetméteres panorámatetőnek, Design felszereltségi szintnél pedig még hangulatvilágítás is jár.

A bútorozás stílusa letisztult, a formák pedig lágyan íveltek, ami kellemesen hat a beltér összképére, talán éppen a változatosság varázsának köszönhetően. Az első könyöklő túlnyúlása nem csupán esztétikai szempontból figyelemre méltó, de funkcionálisan is nagy hasznot hoz, hiszen a Leapmotor így egy extra telefontöltő helyet biztosít. Hasonlóan praktikus megoldás található a műszerfal jobb oldalán is: a nagy, lyukas műanyag sáv remekül alkalmas kisebb tárgyak tárolására. Azonban érdemes óvatosnak lenni a papírlapokkal, mert könnyen átsúszhatnak az elem mögé vagy alá, így nem ajánlott ide helyezni őket.

A Vezess korábbi tesztjei alapján a kínai újonc, az XPeng, most a Leapmotorral bővült, amely szintén a Teslát követi az minimalista, gomboktól mentes belső terével. A kormány pozícióját ugyan még kézzel állíthatjuk, de a külső visszapillantó tükör beállítása már a digitális menüben történik. Ez a megoldás egyre inkább elterjedhet bizonyos autómárkáknál, de ameddig a felhasználók tisztában vannak azzal, hogy hol találják az egyes funkciókat a kijelzőn, talán nem is olyan nagy probléma. Végső soron csak egyszer kell mindent jól konfigurálni.

De vajon sikerül-e mindent optimálisan beállítani? Nos, az ülés esetében ez nem feltétlenül mondható el. A fűthető és szellőztethető első ülések közül csupán a sofőrülés magassága állítható, ám a legalacsonyabb pozíció is meglehetősen magasnak tűnik. Ezt különösen akkor tapasztaltam meg, amikor rájöttem, hogy a számomra (178 cm) beállított magasság gyakorlatilag a határvonalat jelenti. Továbbá, az ülőlap rövidsége is kissé zavaró.

A fűthető kormány kitűnő tapintású, de sajnos a rajta található gombok nem éppen felhasználóbarátok. Különösen a görgős elemek okoztak kellemetlen érzéseket, mivel nem volt egyértelmű, hogy jobbra-balra joystickként is használhatók. Ráadásul a fogásuk sem volt a legjobb, ami megnehezítette a használatukat.

A digitális műszeregység szorosan együttműködik a kormányoszloppal, ami igazán előnyös, hiszen a 8,8 colos pixelsáv mindig optimálisan látható, függetlenül attól, hogy a kormány milyen pozícióban van. Az adatok elrendezése azonban nem a legideálisabb, hiszen az aktuális sebesség információja szívesen látnánk középen, nem pedig a baloldali mellékinformációk között. A testre szabhatóság is meglehetősen korlátozott, csupán a jobb oldalon van lehetőség a navigáció, a zene lejátszásának adatai vagy a fogyasztási statisztikák böngészésére.

A középpontban egy 14,6 colos érintőképernyő áll, amely lenyűgöző felbontásával és telefonos menürendszerével azonnal magára vonja a figyelmet. Gyorsan kiismerjük a menüpontokat, így a gombok hiánya, még a klímavezérlés esetén sem okoz gondot. Kár, hogy a 360 fokos kamerarendszer nem működik zökkenőmentesen, hiszen a kép akadozása tolatás közben zavaró és bizonytalanságot kelt. Az viszont dicséretes, hogy a kamerákat menetrögzítőként is használhatjuk, és van olyan funkció, amely lehetővé teszi, hogy egy esetleges baleset előtt és után fél-fél percnyi eseményt rögzítsünk.

A felvételeket külső meghajtóra tudja rögzíteni a B10. Lehet ez egy pendrive, melyet hagyományos USB-aljzatba dughatunk a könyöklő alatt. Van itt USB-C csatlakozó is, és a hátsó sorban is ez a leosztás: egy régi és egy új szabványú töltőpont áll rendelkezésünkre.

A főkijelzőn jelenleg nem található a telefontükrözés opciója, ami egyelőre elérhetetlen. Ennek hátterében csupán jogi kérdések állnak, és a megfelelő licenszek megszerzése után várhatóan decemberben érkezik majd a frissítés, amely lehetővé teszi az Android Auto és az Apple CarPlay funkciók használatát az autókban. Mi magunk is kipróbáltuk a demóverziót, amely zökkenőmentesen üzemelt, tehát nem marad más hátra, mint türelmesen várni a szoftverfrissítést.

Kellően nagy a tér belül, büszkén állítja a Leapmotor, hogy szegmensében ennél nagyobb utasteret senki nem nyújt. Nem csak az elöl és a hátul utazóknak jut ebből, hanem a cuccoknak is. A márka szerint összesen 22 tárolóalkalmatosság található a beltérben, bár ebben biztosan benne vannak a lehajtható pohártartók a középkonzolnál, és lehet, hogy az ajtózsebeket is kettőnek számolták a belső felosztás miatt. Mindenesetre tényleg van hova pakolni odabenn.

A csomagtartó 430 literes, ez a legtöbb riválisénál kisebb érték. Kárpótolhatja az embert az ülésdöntéssel 1700 literre növelhető raktér, vagy a gépháztető alatt rejtőző mélyedés, melynek 25 litere elegendő lehet a töltőkábelnek.

Related posts