A Háromszéket átszelő autópálya nyomvonalának kérdésében továbbra is megoszlanak a vélemények.


A Brassó megyei nyomvonal erősen hullámzó lett, ami miatt 10 kilométerrel hosszabb a korábbi változatnál.

Bemutatta az A13-as autópálya Brassó megyei nyomvonalának módosított tervét a közúti beruházásokért felelős országos társaság (CNIR). A Brassó és Bákó közti, Háromszéket átszelő sztrádaszakasz Brassó megyei nyomvonala hullámvonal formájú, ami éles kritikákat váltott ki a beruházást figyelemmel követőek részéről.

"Úgy vélem, a hurkot bátran megformálhatták volna nagyobbra is, hogy elérje Ploieștit" - jegyezte meg az egyik fórumos felhasználó a Pro Infrastructură Egyesület PeUndeMerg.ro platformján. "Púp púp hátán, egyik púp a másikat éri. Románia az egyetlen ország, ahol az autópályán hosszabb az út, mint a műúton" - tette hozzá egy másik érdeklődő.

Egyesek azt kifogásolják, hogy az autópálya egy alagúttal át fogja szelni a Lempes-domb természetvédelmi területét, ami minden bizonnyal hátráltatni fogja az engedélyeztetési eljárást.

A prázsmári önkormányzat nem fogadta el a tervezetet, amelyről az economedia.ro számolt be. A helyi vezetés aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy az autópálya tervezett nyomvonala a település fejlesztési övezetein haladna át. Emlékezetes, hogy Kovászna megyében is hasonló elégedetlenség tapasztalható volt a Sepsiszentgyörgytől délre eső sztrádaszakasz esetében, ahol a lakosok szintén kritikával illették a javasolt útvonalat.

A jelenlegi útvonal 10 kilométerrel hosszabb, mint az előző. A változtatásra azért volt szükség, hogy a sztráda elkerülje a Carfil drónok számára fenntartott lőteret Szászhermány környékén.

Az A13-as autóút, amely észak-dél irányban szeli át Moldvát, Nagyszeben városánál fogja összekötni az A1-es autópályával.

Related posts